Bucuria umflării din prima a unei anvelope tubeless cu pompa de podea nu este din păcate prea des întâlnită. Motivul principal este nevoia unui volum mare de aer care să intre dintr-o dată în anvelopă. Cu o pompa de podea nu poți obține asa ceva. Cu cartușe CO2 ar fi o șansă însă poate deveni costisitor dacă nu îți iese din primele încercări. O altă variantă este un drum la vulcanizare unde roata este umflata cu compresorul electric. De obicei aceasta este cea mai sigură soluție. Însă pe cât de sigură, pe atât de neconvenabilă este.

Pentru cei care practică des instalarea de anvelope tubeless, cea mai bună opțiune poate fi un recipient pe care îl poți presuriza acasă. Team Compressor de la PRO (gama de accesorii Shimano) este un astfel de produs, pe care l-am testat cu diferite ocazii, timp de mai multe luni și pe mai multe combinații de jante și anvelope, de mtb și cursieră.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRO Team Compressor este un cilindru din oțel pe care îl presurizezi folosind o pompă normală de podea. Construcția este foarte robustă și de calitate. Așadar pericolul de explozie este improbabil. Presiunea maximă suportata este de 12 BAR, suficient pentru a umfla orice anvelopă de cursieră. Folosind o pompă normală de podea, am reușit să urc presiunea în recipient la 8 BAR din 40 de pompări. Încă 14 pompe au ridicat presiunea la 10 BAR.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trebuie însă să ții cont de faptul că în anvelopă, în momentul umflării, vei obține jumătate din presiunea pe care o ai în PRO Team Compressor. Odată ce presiunea din anvelopa se egalizează cu cea din cilindru, în roată nu va mai intra aer. Totuși recipientul permite continuarea umflării roții dacă tu vei continua să pompezi mai departe folosind pompa de podea, conectată la recipient.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Procedeul de umflare a unei anvelope tubeless este simplu. Închizi robinetul recipientului, conectezi capul de pompă la valva recipientului PRO, conectezi capul de pompă al recipientului la valva roții și începi să pompezi. Când ajungi la maxim, deschizi brusc robinetul recipientului. Un volum mare de aer va fi repede împins în anvelopă. De cele mai multe ori vei reuși să așezi corect și din prima anvelopa pe jantă. Robinetul PRO permite și eliberarea aerului treptat, dacă nu vrei totul dintr-o dată.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spun “de cele mai multe ori” întrucât mai pot fi și probleme. Spre exemplu nu am reușit sub nicio formă să așez una din cele două anvelope tubeless Vittoria Mezcal pe o jantă tubeless Ritchey Vantage 2 din carbon. Una s-a lăsat, dar pe cealaltă nu am reușit să o așez decât tot la vulcanizare. Astfel de situații sunt însă rare, pentru mine fiind și singura. În rest PRO Team Compressor s-a descurcat foarte bine. Spre exemplu, cu o presiune de 8 BAR în charger, am așezat o anvelopa de cursieră de 28mm, obținând la final o presiune în roată de 4,8 BAR. O anvelopa de mtb de 2.3 s-a umflat la 1,2 BAR. Volumul pe care recipientul PRO Team Compressor îl aer, este în general suficient pentru a așeza ambele taloane ale anvelopei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recipientul PRO Team Compressor e destul de înalt și are o greutate de 2,338 kg. Este bine să fie mai greu pentru că astfel poți acționa robinetul cu o singură mână. De multe ori te afli în situații dificile când ți-ar trebui trei mâini, iar faptul că PRO nu se răstoarnă când îl acționezi, este de ajutor. Pe de altă parte greutatea destul de mare înseamnă că charger-ul este mai greu de transportat în bagaj. Cel mai probabil este gândit să fie folosit acasă, în atelier sau transportat cu mașina când mergi la concursuri. PRO Team Compressor dispune și de valvă de siguranță care se deschide automat în cazul în care presiunea din interior depășește 12 BAR.

Valva Schrader la care se conectează pompa de podea, este protejată de un guler înalt din plastic. Este o specificație utilă pentru că nu de puține ori te mai împiedici de pompă sau acum, acest compresor. Dacă valva nu ar fi „îngropată”, ar exista riscul să se deterioreze și să nu mai poți conecta pompa. Tot în partea de sus este amplasat și mânerul, și acesta util când vrei sa muți PRO Team Compresorul de colo-colo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recunosc însă că cel mai mult mi-a plăcut capul EZ de umflare. Este un design nou la care nu mai este nevoie să tragi de manete pentru a-l fixa pe valvă. Tot ce trebuie să faci este să-l apeși peste valva, iar conexiunea se face automat. Pentru a-l scoate, apeși pe capătul celalalt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Per ansamblu PRO Team Compressor este o sculă bună, utilă pentru cei care folosesc tubeless în mod curent. Să te duci la vulcanizare de fiecare dată nu e prea plăcut. Cu excepția unei singure situații când nu am reușit să așez taloanele pe jantă (trebuie să fi fost de vină anvelopa întrucât cealaltă s-a așezat bine din prima), compresorul s-a descurcat bine. Este destul de mare și mai greu de transportat dacă vrei să-l duci undeva însă mărimea este un avantaj pentru că oferă un volum mare de aer sub presiune, iar greutatea mai mare îl ajută să rămână în picioare când tragi de toate furtunurile în toate direcțiile încercând să faci totul cu doar două mâini.

  • Greutate: 2,338 kg
  • Inaltime: 48 cm
  • Presiune maxima: 12 BAR
  • Pret RRP: 79,95 Euro
  • Importator: ROM Eurotrade
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentAqua Blue va fi prima echipă pro de șosea pe 1x
Articolul următorTraseul Lord Of The Squirrels
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ