Linka este o mică și tânără firmă californiană, înființată în 2014. Mică și tânără însă compania s-a făcut repede remarcată, obținând premii la diferite evenimente, prezentă fiind inclusiv la Eurobike 2016. Azi, într-o lume în care aproape totul este digitalizat, nu este de mirat că și antifurturile au conexiune bluetooth cu telefonul smart. Linka este primul lacăt din lume care a avut curajul de digitalizeze un antifurt, controlat cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefon.

Linka Lock este practic un antifurt clasic care doar blochează roata spate a bicicletei. Așadar nu leagă bicicleta de ceva ci doar împiedică hoțul să pedaleze pe bicicleta. Dacă vrea să o fure va trebui să alerge cu ea în brațe.

Antifurtul are o formă elegantă și discreta în ciuda greutății de 633 g. Este foarte robust mulțumită corpului metalic și inelului din oțel călit cu grosimea de 9 mm. Protecția la intemperii este IP56 – protecție bună la praf și protecție foarte bună la apă. Poate fi folosit fără probleme iarna până la -25 grade și vara până la +65!!

Producătorii spun că este compatibil cu 85% din bicicletele de pe piață. Linka dispune de câteva găuri pentru a fi instalat în niște șuruburi care aparent există la unele biciclete, pe țevile seatstay. Însă la bicicletele normale, în șuruburile respective se fixează frânele spate v-brake. Așa că în majoritatea cazurilor vei instala lacătul Linka cu ajutorul bridelor de plastic incluse. Da, sună ciudat, însă robustețea și securitatea antifiurtului nu stă în acele bride.

Recunosc că am fost reticent să folosesc “pe bune” acest antifurt în oraș, în viața reală. Când e vorba de treburi serioase nu prea te poți baza pe electronice. Nu ar fi fost plăcut ca la un moment dat să nu mai pot deschide sau închide antifurtul, undeva în mijlocul orașului.

Asta întrucât controlul este digital și wireless. Nu ai niciun fel de cheie fizică cu care să încui sau descui lacătul. Pentru a-l încuia apeși de două ori pe butonul „pornit” al lacătului, iar pentru a-l descuia apeși de doua ori pe ecranul telefonului, pe aplicația dedicată Linka. Exista totuși soluții să-l descui „manual” dacă cumva ți-ai uitat telefonul sau a rămas fără baterie. Când instalezi pe telefon aplicația, ești rugat să alegi și un cod pin cu ajutorul căruia poți descuia lacătul direct din butonul pornit-oprit al său.

Dacă însă lacătul rămâne fără curent nu ni se spune ce se întâmplă. Probabil trebuie să îl tai. Însă până să se întâmple lucrul ăsta, ai două stadii de alertă pe care le vei primi pe telefon înainte ca bateria să se descarce complet. Totuși acumulatorul lacătului durează extrem de mult, peste 1 an! Mai precis 16 luni în condiții ideale, potrivit producătorului. Aplicația de pe telefon te va avertiza când bateria a ajuns la 30% și încă o dată la 10%. Dacă nu încarci și tu lacătul la timp atunci asta e. Încărcarea se face prin mufă microUSB și durează între 2 și 3,5 ore. Acumulatorul este de tip LiION polimer.

Nu există pericolul să strici vreo spiță în timpul procesului de încuiere. Dacă cumva inelul de securizare întâlnește o spiță în timp ce se închide, acesta se va retrage imediat, iar lacătul va scoate un sunet ca să te anunțe că încuierea nu s-a efectuat. Sensibilitatea la presiune este mare și chiar dacă inelul se lovește de o spiță, aceasta nu se va îndoi.

Linka dispune de multe reglaje pe care le faci de pe telefon. Spre exemplu poți ajusta nivelul de sensibilitate. Dacă Linka este încuiată și bicicleta se mișcă, sirena de 110 dB a lacătului va suna. Există trei setări a sensibilității sau poți împiedica complet sirena să sune. De asemenea, dacă ești în raza de acțiune a Bluetooth-ului lacătului (120 m), atunci primești și pe telefon alertă de mișcare.

O specificație interesantă este cea de „partajare” a bicicletei. Dacă ai prieteni cărora vrei să le împrumuți bicicleta, pot și ei să descuie lacătul cu condiția să aibă instalata aplicația pe telefonul lor, iar tu să le fi acordat accesul în prealabil.

Linka este echipat și cu gps integrat. Această specificație putea fi foarte utilă dacă lacătul era echipat și cu cartele SIM GSM, cu ajutorul căreia aveai contact permanent între telefon și lacăt, acolo unde există semnal GSM. Altfel, totul se limitează la raza Bluetooth-ului de 120 m, care este mai mică dacă te afli într-o clădire.

Însă funcția gps pe care o are Linka îți permite sa vezi pe telefon coordonatele GPS, câteodată chiar și adresa, locului unde ai lăsat bicicleta. Dacă ai fost la o petrecere și ai plecat cu prietenii de acolo mai amețit, a doua zi când revii să-ți iei bicicleta o vei putea localiza mai ușor dacă ai uitat unde ai lăsat-o.

Funcția de auto-descuiere este utilă deși te poți speria puțin. Cum mi s-a întâmplat mie când, ieșind din magazin, am găsit lacătul descuiat. Pe moment nu realizasem că s-a auzit totuși beep-ul specific care anunță descuierea antifurtului. Această funcție o activezi/dezactivezi de pe telefon, iar lacătul se descuie singur când te întorci la bicicleta și ești la 3 metri de ea.

Spuneam la început că am fost reticent să folosesc acest antifurt și recunosc că l-am încercat minuțios mai întâi în casă. Însă după ce l-am testat, nu mai am nicio teamă. În „natură” a funcționat ireproșabil. Per ansamblu sunt foarte mulțumit. Pe de altă parte prețul acestui antifurt îl cam încadreză la categoria “de lux”. Așadar alegerea de achiziție este întrutotul a ta. Din partea noastră tot ce putem spune este că lacătul funcționează așa cum promite.

  • Greutate: 633 g
  • Instalare: roata spate
  • Comunicare telefon: BT4.0
  • Protecție intemperii: IP56
  • Autonomie acumulator: 16 luni
  • Preț la data testului: 780 Lei
  • Importator: Sport X Team
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCannondale Trail Balance 12 – Lefty pentru cei mai mici cicliști
Articolul următorCe urmează la Trans-Provence în 2018?
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ