Ochelarii 720armour Hitman fac parte din categoria de produse “unul bun pentru toate”, iar asta în primul rând pentru că Hitman vin împreună cu încă două lentile de schimb de culori diferite. Cu alte cuvinte, nu vei mai avea nevoie de încă o pereche de ochelari pentru a-i schimba în funcție de condițiile meteo sau momentul zilei – fumurii pentru soare, portocalii pentru pedalat seara, pe ceață sau cand e înnorat și transparenți pentru mers noaptea.

Este adevărat ca 720armour nu a inventat treaba asta, cu lentilele de rezervă, însă la Hitman am găsit un foarte mare avantaj, pentru mine cel puțin. Faptul că lentila este dintr-o singură bucată, îmi permite să o transport într-un simplu săculeț din microfibră, fără a fi nevoie să am la mine toată borseta, care de multe ori este prea mare pentru bagajul luat pe bicicletă.

Dacă ești într-o tură lungă, la care e posibil să te întorci noaptea, vei dori să ai la tine și lentilele portocalii sau cele transparente. Însă atunci când sunt două bucăți nu le poți transporta în același săculeț. Se vor freca una de cealalta și se vor strica. Am pățit-o. În schimb cu o singură lentilă dublă, o poți proteja folosind doar clasicul săculeț din microfibră, iar transportul poate fi făcut simplu în buzunarul de la spatele tricoului. Nu mai este nevoie să ai cu tine și borseta ochelarilor.

720armour Hitman este un set complet. Se livrează cu borseta de rigoare, care are și un clips util dacă vrei să o fixezi la curea sau agăți de rucsac, săculețul din microfibră util la transport și la ștersul lentilelor și un total de trei lentile, așa cum am spus mai sus.

Ochelarii Hitman i-am testat, cel mai mult, la maratonul mtb pe etape Mitas 4 Islands din Croația. Timp de patru zile și patru etape i-am trecut prin toate stările. De la soare și căldură, la cer înnorat, ploaie și noroi stropit din belsug. Pot spune că s-au comportat exemplar.

Ce înseamnă exemplar? Pentru lentilele fumurii, pe soare nu a fost nicio problemă cu stălucirea luminii. De asemenea, când intram la umbră nu se făcea noapte ci vizibilitatea rămânea în continuare foarte bună, potrivită de mers cu 25-30 la oră pe poteci șerpuite.

În ziua cu ploaie lentilele portocalii s-au descurcat admirabil. Le-am testat la maxim și nu le-am menajat deloc. Se murdăreau constant și aproape complet încât trebuia să mă opresc în mijlocul concursului, de mai multe ori, pentru a le clăti cu băutură izo din bidonul de apă. După noroi, la final de concurs, și după ce le spălam de fiecare dată cu apă curată, observam că lentilele rămâneau perfecte și doar cu 2-3 zgârieturi fine. Robustețea se datorează tehnologiilor folosite.

Avem așa: Super Hydrophobic Water Repellent – picăturile de apă nu rămân pe lentilă ci se scurg singure. Ocazional, din cauza noroiului, specificația asta era copleșită și nu prea mai funcționa. Dar când eram stropit cu apă curată de pe asfalt, nici nu-mi dădeam seama că e ceva pe lentile; Double Impact PC Polarized Lens – asta le dă rezistență la impact, faptul că mai multe straturi sunt laminate într-o singură lentilă. Tot tehnologia asta oferă și protecția față de radiațiile UV. Polarizarea ajută foarte mult la lentilele fumurii când strălucurea venită de pe diferite suprafețe (ferestre, luciul apei) nu mai deranjează ochii. De asemenea peisajul, cerul și norii se văd mult mai frumos; Anti-Scratch Coating – este tratamentul suplimentar al lentilelor. De aici vine rezistența la zgârieturi. Lentilele 720armour sunt tratate pe ambele fețe cu un strat pe bază de silicon.

La fel de important este ca ochelarii să fie confortabili, să nu strângă, să nu doară, chiar dacă îi porți pe dedesubtul curelușelor de la cască. Hitman au fost și aici de nota 10. Cu o greutate de doar 26 grame, categoric nu îi simți. Brațele ramei sunt foarte subțiri și flexibile, dar rezistente. Nu am simțit nicio jenă purtându-i zilnic ore întregi. De asemenea, rama este destul de mult curbată în partea din față, iar asta ajută mult la protecție, lentilele cuprinzând întreaga față. 720armour numeste asta „Wrap Fit System” prin care ochelarii „îmbrățișează” capul, protejând ochii. Vedrea periferică este de asemenea protejata de străluciri care ar putea să-ți distragă atenția.

Aderanța ramei pe față a fost de asemenea foarte bună. Niciodată în timpul vreunui concurs, antrenament sau plimbare pe bicicletă nu a fost nevoie să-i împing înapoi sus pe nas. Acolo unde-i puneai, acolo stăteau. Asta mulțumită cauciucului de pe brațele ramei și cel poziționat în față, deasupra nasului. Pentru a întreține aceste calități, obișnuiesc ca după fiecare tură să spăl cu săpun tot ce este cauciuc, pentru a elimina grăsimile acumulate.

Aerisirea este foarte bună. Pe vreme rece, deci fără ploaie, dar totusi cu umezeală, ochelarii nu se aburesc în mers. În repaos începe să apară o urmă de „ceață”, dar care dispare repede imediat ce te pui în mșicare. Acest lucru se datorează ventilației din partea de sus a ramei. Cele 7 găurele din dreptul fiecărei lentile, direcționează aerul în așa fel încât aburirea să fie eliminată.

Un aspect de menționat este faptul că lentila distorsionează puțin câmpul vizual. Deși nu există dioptrii, imaginea este usor afectată când ochelarii sunt folosiți. Dacă ești mai sensibil la partea asta poate vei remarca, însă personal nu am observat aspectul ăsta decât atunci când i-am testat special.

Per ansamblu ochelarii sport 720armour Hitman mi-au plăcut și i-am găsit foarte utili. Din punct de vedere al prețului, Hitman se află în partea de sus a spectrului, alături de marci mai cunoscute de pe piață. Marca australiană 720armour nu este atât de cunoscută la noi însă calitatea și performanțele le consider cel puțin la fel de bune cu ce găsești la brand-urile deja consacrate.

  • Borsetă inclusă – pentru transport
  • Săculeț microfibră inclus – pentru transport și curățare
  • Lentile: fumurii, portocalii, transparente
  • Greutate: 26 gr
  • Preț la data publicării recenziei: 399 Lei
  • Importator: UVX Craiova
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentÎnapoi în timp pe munte cu un MTB de acum 20 de ani
Articolul următorLa test: casetă Shimano SLX 11-46 M7000
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ