Deși mai puțin vizibilă în comparație cu produsele bărbătești, industria echipamentului de damă pentru ciclism este la fel de dezvoltată, conținând produse cel puțin la fel de perfomante ca cele destinate sexului masculin. Mai mult, dacă la interior un pantof dispune de tehnologii identice sau similare în privința construcției și performanței, comparativ cu un produs bărbătesc, la exterior se acordă atenție suplimentară pentru a-l face atractiv doamnelor și domnișoarelor cicliste. De cele mai multe ori însă diferă și interiorul, iar motivul este simplu – piciorul de damă nu este la fel cu cel bărbătesc.

Pantofii de mtb Sparkle 2 SRS de la Northwave sunt un exemplu foarte bun de produs special destinat doamnelor și domnișoarelor cicliste. Desigur, ce se face observat din prima este exteriorul care, deși destul de sobru, este îndreptat spre preferințele sexului feminin. Gri și negru poate nu este prima alegere însă combinându-l cu turquoise și mai ales cu imprimeul reflectorizant, scânteietor și “spumos”, obții un pantof de damă care este și elegant și sportiv în același timp. Iar aceasta a fost prima remarcă a ciclistei noastre care i-a încercat, faptul că sunt eleganți.

Northwave Sparkle 2 SRS sunt undeva la mijlocul gamei de pantofi de damă pentru mtb. Sunt cotați la mijloc din punct devedere al ventilației, greutății și rigidității și undeva sub jumătate la capitolul aderență. Ventilația este foarte importantă, iar faptul că Sparkle 2 SRS sunt pozitionați la mijloc înseamnă că pentru ei s-a ales o aerisire optimă. Ventilația bună a confirmat-o și colega noastră care i-a încercat.

Greutatea la fel, importantă. Pentru Sparkle greutatea a fost menținută undeva la mijloc pentru ca și prețul să rămână competitiv. Rigiditatea medie este iarăși un avantaj. Dacă ar fi fost mai mare, pantofii deveneau mai performanți, dar mai puțin confortabili. Cât privește aderența la sol, aceasta nu esta atât de importantă întrucât Sparkle 2 SRS vor sta mai mult „clipsați” în pedale. Totuși, pantofii dispun de o caracteristică specială despre care voi vorbi mai jos.

Închiderea modelului Sparkle se face cu trei prinderi – două curelușe cu velcro și o cataramă SRS cu reglaj. Prinderile în număr de trei asigură o fixare foarte bună a piciorului în pantof, spre deosebire de modelele entry-level cu doar două. Curelușele velcro sunt comod și rapid de fixat în timp ce e 3a este la fel de rapidă însă oferă în plus și reglaj pentru nivelul de strângere. „Rapid și comod” a fost comentariul colegei care a făcut testul.

Catarama SRS este utilă pentru că permite strângerea treptată a piciorului, la fel ca la legăturile unui snowboard. În plus SRS este dotată cu un buton care eliberează complet strângerea, când vrei să dai pantoful jos. Din păcate nu are și reglaj treptat pentru desfacere. Specifiația asta e de găsit la modelele mai scumpe. Pe de altă parte construcția sa din aluminiu o văd fericită pentru că asigură o durată de viață mai lungă. Mai mult, dacă se strică ceva la cataramă, există piese de schimb.

Materialele din care este construit pantoful se simt foarte plăcut la mână. Specificațiile oficiale nu spun ce anume este, dar cu siguranță vorbim de ceva sintetic, rezistent și la uzură și la spălări repetate. Deși oficial, dar și în realitate, materialul este subțire, colega noastră ne-a transmis că inițial a simtit „carcasa” foarte dură și la fel la partea de sus, unde este călcâiul. Asta înseamnă că pantoful este totusi poziționat spre partea performantă a spectrului. Ne-a mai transmis că la început, după primele purtări, a simțit ceva jenă în partea de sus a călcâiului, iar datorită carcasei destul de rigide și degetele picioarelor amorțeau puțin după un timp, dacă pantofii erau strânși tare.

Însă după mai multe purtări și după ce a învățat cât de mult trebuie strânși, jena și amorțeala au dispărut. Asta înseamnă că pantoful învață anatomia labei piciorului și dispune de un grad suficient de mare de elasticitate pentru a lua forma piciorului și elimina disconfortul.

Specificația legată de imprimeurile reflectorizante este utilă în primul rând în trafic. Pe lângă aspectul estetic, purtând acesți pantofi vei pedala legal pe drumurile naționale dacă o faci noaptea, chiar dacă pe restul hainelor nu mai ai alte elemente reflectorizante. Și asta pentru că regulamentul de circulație spune că hainele ciclistului trebuie să conțină elemente reflectorizante dacă circulă noaptea pe un drum fără iluminare publică.

Greutatea pantofilor este un aspect important ce trebuie luat în considerare de fiecare dată, iar la capitolul ăsta, Sparkle 2 SRS stau bine. I-am cântărit la 345 grame, mărimea 37, cu placuță de mtb instalată. Comparativ cu alte modele de la Northwave care cântăresc între 350 și 368g, Sparkle sunt ușori. Greutatea mică contează cel mai mult când ciclistul face un sprint și trebuie să împingă/tragă greutatea pantofilor în pedală. Cu cât mai mică greutatea, cu atât mai ușor va face sprintul și-l va putea susține o perioadă mai lungă.

Talpa este construită dintr-un plastic rigid căruia Northwave îi spune Triple-density Speedlight 3D. Este o talpă pe care eu o consider mai degrabă rigidă decât confortabilă și asta pentru că dispune de formatul unei tălpi de race și nu trekking. Avantajul este că puterea din picioare se transmite pedalelor și apoi spre roți, mult mai eficient decât în cazul unor pantofi tip bocanc, cu talpă flexibilă. În plus, talpa pantofilor Sparkle 2 este dotată cu o porțiune de cauciuc amplasată în mijloc, între călcâi și degete. Asta ajută ca atunci când împingi biciclete pe teren denivelat, să nu aluneci când calci cu mijlocul tălpii.

În partea din față pantofii dispun și de două crampoane. Acestea ajută atunci când ai de făcut un push-bike, sau chiar și când ai de cărat bicicleta în spate pe munte. Crampoanele sunt din plastic însă pot fi înlocuite cu unele metalice dacă dorești sau pot chiar fi scoase complet dacă observi că mai mult deranjează. Plăcuța care se prinde în pedală, este complet îngropată în profilul tălpii. Asta înseamnă că pericolul să aluneci pe piatră, asfalt sau gresie este mult mai mic. Pentru protecție suplimentară pantoful dispune și de întărituri suplimentare pe laterale și la vârfuri.

Per ansamblu pantofii de mtb Northwave Sparkle 2 SRS ne-au plăcut și îi recomandăm. Designul este foarte plăcut, iar specificațiile îi fac să tinda spre modelele de top chiar dacă prețul este mai mic. Având în vedere că potrivirea pe picior este ceva foarte personal, înseamnă că fiecare ciclistă îi va simți diferit. Fie îi vor veni bine din prima fie va fi nevoie de o perioadă de acomodare. Este însă bine de știut că după ce perioada trece, pantofii iau forma piciorului, iar eventualul disconfort dispare.

Închidere 2 curelușe velcro, 1 cureluță cu cataramă SRS reglabilă
Talpă Triple-density Speedlight 3D, profil mtb, 2 crampoane și zonă centrală cu cauciuc aderent
Construcție Women’s Skin Overlap Unibody
Întărituri Termosudate, în față și pe laterale
Cataramă Tip SRS cu reglaj micrometric pentru strângere și buton pentru eliberare completă
Greutate măsurată 345 g, mărime 37
Preț la data testului 529 Lei
Importator BikeFun

 

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentFocus SAM revine în 2019 în formă nouă, cu suspensie FOLD
Articolul următorMetal Enduro revine în 2018
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ