Suportul de biciclete Thule UpRide 599 la test

0

I-am dat prietenului nostru Alin Vîrșescu, fost posesor de suporturi de biciclete Thule din mai toate generațiile, noul UpRide 599 pentru a-l monta pe mașină și pentru a-și transporta bicicleta pe unde a avut nevoie. Și pentru că a tot plecat în diverse ture, a avut ocazia de a-l analiza în detaliu și să vină și cu o recenzie care i-ar putea ajuta pe viitorii clienți să opteze pentru acest model. În deschidere, aș vrea să menționez și eu câteva lucruri despre acesta: montajul este facil, este solid și intuitiv de folosit (nu te speria de brațele în X), pare mai greu decât vechile și clasicele modele și este cu adevărat universal, nemaifiind nevoie de tot felul de improvizații pentru a transporta bicicleta FatBike, de Downhill sau cu anvelope 27plus. Acum, să-i dăm cuvântul lui Alin.

Desi la inceput am fost sceptic cu privire la prinderea bicicletei pe suport, intrucat toate suporturile pe care le-am folosit pana acum prindeau doar cadrul, noul Thule UpRide 599 beneficiaza cu un sistem inovator care fixeaza roata fata printr-un sistem de ancorare pozitionat in X. Suportul vine cu prinderile pentru bare transversale, cu profil U, cu care deja suntem familiarizati insa se pot monta si prinderi pentru bare rectangulare, prinderi care nu sunt incluse in pachet, asa cum eram obisnuit de la modelul 591, dar care lipsesc in pachetul de la 598 si 599.

Montajul este simplu si intuitiv, iar pentru cei care deja au mai folosit un suport Thule manualul este inutil, dar pentru un utilizator nou, manualul ofera toate informatiile cu scheme si pasii detaliati, astfel incat sa nu ratezi nicio operatiune. Revenind la suport si la felul cum acesta fixeaza bicicleta, asa cum spuneam anterior, am fost sceptic. Un pitic din capul meu incepuse sa scormoneasca prin amintirile orelor de fizica, gandindu-ma la fortele centrifuge, centripede, intertie etc care actioneaza asupra bicicletetei cand este prinsa in suport si cum toate acestea actioneaza doar asupra rotii fata sau a furcii care trebuie sa suporte toata greutatea bicicletei.

O singură chingă pentru prinderea roții spate, din plastic, cu protecție din cauciuc pentru jantă.
Brațul de fixare al roții, rabatabil și cu înălțime reglabilă – pentru diametre diferite ale roților.
Brațul de susținere, de asemenea rabatabil.
Pârghia care deblochează brațul de fixare.
Brațul de fixare se strânge cu ajutorul acestei clapete cu click.
Indicatorul pentru diametrul roții.

Dar acelsi pitic imi spunea ca bicleta este rezistenta si ca toate fortele aste sunt mult mai mari cand calaresc bicicleta 90 km pe poteci de munte cu 30-40 km/h pe coborari. Asadar, cu piticii aproape impacati am purces sa pun bicla pe suport. Suedezii chiar au lipit stickere cu indicatii pe fiecare din prinderi: ricici asta, pui bicla, o ridici si pe asta si gata.

Chiar daca folosesc mai multe biciclete cu dimensiunea rotilor diferita, suportul stie sa le gestioneze pe toate: click, click si am trecut de la roata de 26, prin 27.5, 27.5plus, 29 pana la 29+ chiar si fatbike. Roata spate se prinde cu o chinga de cauciuc cu protectie pentru janta – cunoscuta de la modelele mai vechi, iar strangerea acesteia este destul de facila avand integrat un sistem de curea cu click.

Suedezii nu au uitat nici de siguranta bicicletei pe masina si au integrat in suport un cablu antifurt cu care se poate incuia/asigura cadrul. Acesta este retractabil si se poate ascunde in talpa de aluminiu unde se poate inchide cu cheia. Grosimea nu este foarte mare, asadar ia in calcul si un antifurt serios daca vrei sa o lasi peste noapte pe suport. Iar din acest punct de vedere, nici sistemele care ancorau bicicleta de cadru nu erau prea grozave, acestea putand fi smulse direct din suport sau mai nou, hotii aveau o cheie pregatita cu care deschideau incuietoarea. Atat de simplu.

Antifurt integrat cu cablu din oțel.
Acesta se poate ascunde în bara de aluminiu.
Finisaje de nota 10.

Marele plus cu care vine suportul asta este legat tocmai de temerea pe care se bateau piticii mei si anume ca nu se mai face fixarea pe cadru. Este un mare plus pentru ca ma gandesc la toate momentele cand ma chinuiam cu cadre full suspension cu amortizorul jos sa le indes in 591 sau 598, cand ma incurca suportul de bidon sa fixez bicicleta sau la zgarieturile lasate pe cadru de la noroiul care se freca intre prindere si suport. Dar cel mai mare avantaj este ca acum pot transporta fara bataie de cap bicicletele cu anvelope groase (fie ele fat bike-uri, electrice sau full-uri 27plus) si orice alta bicicleta indiferent de geometria cadrului. Finisajele sunt exceptionale si lasa in urma concurenta, iar greutatea suportului este mai mare decat cea a modelelor precedente.

Video

Preț: 822 Lei
Importator: Aleo

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ