Retro Bike – Dagger MacPherson Strut din 1996

0

Înainte ca fabricanţii de biciclete să experimenteze cu materiale miraculoase precum beriliu, titan, oţel Aermet sau carbon, înainte ca revoluţia full suspension să-i cucerească şi înainte ca mtb-ul să devină tehnocratic, producătorii nu puteau decât să-şi comande ţevile bicicletelor de la câţiva fabricanţi după care să le sudeze sau să le lipească.

Dan Glimn, fondatorul mărcii sud-californiene Dagger, este printre ultimii sosiţi în comunitatea micro-producătorilor din 1996. Bicicleta sa a beneficiat de câteva avantaje ale vremii. Mai exact a fost folosit cel mai avansat sistem de suspensie spate de atunci oferit de AMP B3 MacPherson Strut instalat pe cadrul din aluminiu 7005 Easton Elite.

Dagger MacPherson Strut 1996 01

Întrucât de suspensie se ocupa MacPherson, un nume celebru şi în zilele noastre şi pe care îl regăsim în special la suspensiile maşinilor, Dan Glimn s-a putut concentra pe obţinerea unei geometri optime a cadrului.

Dagger MacPherson Strut 1996 03

Pe teren bicicleta reflecta intenţia fabricantului de performanţă şi încredere fără compromisuri. Şi deşi fiecare componentă purta numele unui producător de renume al vremii niciuna nu compromitea rezistenţa pentru a mai câştiga câteva grame la greutatea finală a bicicletei. Ba chiar câteva din componentele extrem de uşoare, cum erau cadrul Easton, spiţele din titan şi arcul din titan al shock-ului spate erau contrabalansate de frânele hidraulice pe jantă Magura. Totuşi iubitorii bicicletelor uşoare nu aveau de ce să se teamă întrucât bicicleta atingea uimitoarea greutate de doar 10,88 kg cadrul având 1,9 kg.

Dagger MacPherson Strut 1996 02

În 1996 doar cadrul costa 1.225 $ componentele fiind următoarele: furcă Rock Shox Judy SL cursă 60 mm, shock AMP arc titan cursă 50 mm, schimbător faţă Shimano XTR, schimbător spate Gorilla Precision, shiftere GripShift X-Ray, frâne Magura hidraulice pe jantă, angrenaj Cook Brothers Racing 46/36/22, butuci Machine Tech, pinioane Shimano XTR 12-28 opt viteze, jante Sun CR17A cu suprafaţă de frânare tratată cu aliaj tungsten-cobalt, spiţe titan Union USA, anvelopă faţă Ritchey Severe Condition, anvelopă spate Omega Bite, pipă Kore, şa SDG Comp railuri titan şi tijă de şa Kore Elite.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentWinterTri Challenge Izvorani deschide sezonul de triatlon
Articolul următorEaston lansează pipa de doar 32mm lungime
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ