Cum alegi o bicicletă în 3 pași simpli

42

În decursul timpului am publicat diverse ghiduri de achiziționare de biciclete, însă aproape în fiecare an lucrurile din industrie se schimbă. Spre exemplu, de ceva timp, a intrat în joc noua roată de 27.5 inch, o dimensiune care alături de roata de 26 și 29 de inch, nu a făcut altceva decât să nască și mai multe întrebări în momentul achiziționării unei biciclete. Acest ghid de achiziționare este dedicat începătorilor, care nu sunt siguri de unde să pornească atunci când doresc să treacă la o bicicletă de calitate sau doresc să-și achiziționeze una nouă.

cum-alegi-o-bicicleta-in-3-pasiAm împărțit astfel acest ghid de achiziționare în 3 capitole simple: scopul, bugetul și alegerea dimensiunii corecte a cadrului/roții. Să începem.

1.Scopul

Mulți își doresc o bicicletă multifuncțională, care să fie eficientă atât în oraș cât și la munte. Din păcate, ca în orice alt domeniu, bun la toate este un termen ipotetic, căci în viața reala balanța avantajelor va fi întotdeauna trasă în jos de cea a dezavantajelor atunci când vine vorba despre un anume tip de activitate.

Așadar, trebuie să-ți pui întrebarea în felul următor: unde voi pedala mai des, la munte, prin păduri sau în oraș? Ce fel de trasee voi alege, unele mai dificile cu urcări și coborâri abrupte sau drumuri de pădure deniveltae?

Plecând de la acest două întrebări, se ivesc alternativele:

a.Bicicleta de munte: poate fi hardtail (cadru rigid) sau full-suspension (cadru cu suspensie). Pentru bicicleta de munte, furca cu amortizor este obligatorie, atât pentru un control mai bun pe trasee denivelate cât și pentru un confort sporit.

hardtail_xc
Bicicletă de munte cu cadru rigid – Hardtail.

De asemenea, alege o bicicletă care-ți oferă rapoarte ce pot fi utilizate pe munte. Astfel, dacă alegi o bicicletă cu 3 foi, este foarte important ca foaia mică să aibe 22 sau 24 de dinți, iar pinionul cel mare 34 sau 36 de dinți, specificații standard la bicicletele de clasă medie, dar și la unele entry-level-uri. Din simplul motiv că acest raport te va ajuta mult pe urcări. Rapoartele de viteză, constituite din foaia mare și pinionul mic nu sunt atât de importante, căci se presupune că nu vei avea parte de porțiuni de șosea prea lungi. Pentru angrenajele cu două foi, cea mică ar trebui să aibă 24 sau 26 de dinți, la angrenajele cu o singură foaie, aceasta ar trebui să aibă 30 de dinți. Acestea sunt valorile care-ți fac viața mai ușoară când pedalezi la deal.

 

full_suspension_cross_country
Bicicletă de munte full-suspension – cadru cu suspensie spate.

Important:

-alege o bicicletă cu cadru din aluminiu, cele ieftine cu cadru din oțel (în general găsite în supermarket-uri) sunt doar o risipă de bani, timp și nervi (în momentul când ajungi cu ele la reparat).
-furcă cu amortizor funcțională (atunci când o cumperi, lasă-te pe ea și vezi dacă se comprimă și revine corespunzător), cu o cursă de minim 100mm. Bicicletele de până-n 2.000 de lei, nu au furci care să ofere performanțele așteptate, nici măcar pe cele minime, deci trebuie acceptate ca atare.
-alegerea după numărul de foi și de pinioane:
Dacă bicicleta are 8 pinioane, nu este tocmai potrivită pentru munte.
Dacă bicicleta are 9 pinioane, alege un angrenaj cu 3 foi.
Dacă bicicleta are 10 pinioane, alege un angrenaj cu 2 sau 3 foi.
Dacă bicicleta are 11 pinioane, alege un angrenaj cu 2 foi.
Dacă bicicleta are 12 pinioane, atunci aceasta va fi disponibilă cu o singură foaie, standard.
-frânele hidraulice pe disc: oferă o putere mai mare de frânare decât cele mecanice pe disc sau V-Brake-urile, transformându-le astfel în alegerea firească.
-full-suspension: dacă dorești o bicicletă care să fie dotată și cu amortizor pe spate, asigură-te că acesta funcționează cu cartuș de aer și nu cu arc. De regulă, bicicletele ieftine cu arc pe spate sunt puțin performante și foarte grele, făcând astfel achiziționarea unui hardtail mai logică.
-cu cât bicicleta este mai ușoară, cu atât îți va fi mai simplu să o folosești, indiferent dacă este vorba despre urcări, coborâri sau trasee virajate.

b.Bicicleta de oraș: ca regulă, este mereu hardtail (cadru rigid), cu o furcă rigidă. Anvelopele sunt subțiri pentru a te avantaja pe porțiunile de asfalt, unde-ți vor oferi o viteză foarte bună de rulare, iar sistemul de transmisie va avea 2 sau 3 foi cu mai mulți dinți decât cele pentru munte, iar pinioanele vor fi mai mici.

citybike
Bicicletă de oraș cu o foaie și un singur pinion.

 

Bicicletele de oraș cu roți mai mari (de 28 de inch) oferă o viteză mai mare de deplasare dar nu sunt foarte practice în spații restrânse. Cele cu roți mici (de 20 de inch), pot fi și pliabile, fiind mult mai ușor de stocat, dar având o viteză de rulare redusă.

Important:

-cadrul poate fi din oțel sau aluminiu.
-poate avea un sistem de transmisie cu 2 sau 3 foi dar și unul single-speed (cu o foaie și un pinion – dar care te limitează în anumite situații).
-frânele pot fi de orice tip.
-greutatea nu este atât de importantă în cazul acestor biciclete, decât dacă trebuie să le cari la un etaj superior, pe scări.

c.Bicicleta de Trekking: reprezintă combinația dintre bicicletele de munte și cele de oraș. Au roți mari, asemenea bicicletelor de oraș dar și anvelope cu crampoane, asemenea bicicletelor de munte. În ciuda faptului că roțile sunt mai subțiri decât cele ale bicicletelor de munte, cu ajutorul anvelopelor cu crampoane poți avea o aderență bună pe drumuri de pădure, pe câmp sau prin zone ușor accidentate.

trekking-bicicleta
Bicicletă de trekking cu furcă cu amortizor.

 

Bicicletele de trekking sunt dotate cu o furcă cu amortizor, ce oferă o cursă medie de 65 de mm (față de 100mm, minimul pe bicicletele de munte). Furca este suficientă pentru a înghiți din denivelări, dar în general, cele de pe bicicletele ieftine (până-n 2.000 de lei), nu oferă performanțe notabile.

Important:

-cadrul trebuie să fie din aluminiu, altfel bicicleta va fi foarte grea.
-sistemul de transmisie este ideal să aibă minim 2 foi și minim 9 pinioane.
-frânele pot fi de orice tip, dar dacă folosești bicicleta și în zilele ploioase, sunt recomandate frânele pe disc.
-poți achiziționa două perechi de anvelopele: unele slick, fără crampoane – pentru viteză și unele cu crampoane pentru zilele în care dorești să abordezi trasee de off-road ușor.
-o poți achziționa cu portbagaj și apărători de ploaie, dacă ai în vedere expediții mai lungi

d.Bicicleta de șosea – are un capitol separat, dedicat, iar articolul poate fi accesat aici.

Bicicleta de munte este omniprezentă chiar și în orașe, căci este un trend pornit de mult, iar mulți le cumpără fără a le folosi vreodată în off-road. Dacă planurile tale nu includ turele în natură, cu diferențe mari de nivel, este cazul să te uiți la celelalte categorii. Nu cumpăra o bicicletă doar pentru că este în trend, cumpăr-o pentru ceea ce ai nevoie să faci cu ea.

Odată stabilit acest punct, trecem la următorul capitol.

2.Bugetul

Este cel care face diferența la capitolul performanțe, durabilitate și greutate. Ca în orice alt domeniu, cu cât o bicicletă este mai scumpă, cu atât are mai multe de oferit. Atenție însă, există producători de talie medie care oferă echipări similare pe bicicletele lor la prețuri mai rezonabile decât prodcătorii premium. Cel mai simplu este să compari înainte de achiziționare specificațiile bicicletei (sau să ne pui o întrebare pe forum), pentru a vedea care-i diferența de preț pentru o echipare similară. Dacă finisajele superioare și brand-ul constituie o prioritate pentru tine, atunci și mărcile de renume sunt de luat în calcul.

Biciclete sub 1.000 de lei – în general sunt marfă de supermarket și nu merită luate în seamă: foarte grele, componente nefuncționale, performanțe foarte slabe. Sistemul de transmisie are 6 sau 7 pinioane.

bicicleta-full-ieftina
Nu te lăsa indus în eroare de suspensii. Materialele din care sunt construite aceste biciclete sunt foarte grele și de slabă calitate, transformându-le în investiții inutile.

Biciclete sub între 1.000 și 2.000 lei – sunt biciclete construite pentru plimbările recreaționale, în ceea ce privește bicicletele de munte. În acest segment găsești deja biciclete bune de oraș și chiar unele modele de trekking, sumă pentru care primești un cadru din aluminiu și un sistem de frânare rezonabil. Sistemul de transmisie, de regulă, nu are mai mult de 8 pinioane în acest buget.
Biciclete între 2.000 și 3.000 lei – constituie segmentul entry-level al bicicletelor de munte. Desigur, cu cât crești prețul, cu atât cresc și perfomanțele bicicletei. Deja găsești biciclete cu 10 pinioane și frâne hidraulice pe disc în acest segment, care pot fi folosite chiar și în competiții, pe trasee nu foarte dificile. Atât bicicletele de oraș cât și cele de trekking sunt foarte bine echipate în acest segment de preț.
Biciclete între 3.000 și 5.000 lei – aici pornește segmentul mid-level al bicicletelor, cu componente de foarte bună calitate și durabilitate crescută. Găsești biciclete cu furci superioare (cartuș de aer și nu doar arc simplu), frâne hidraulice foarte potente, sisteme de transmisie 1×11, 2×10, 2×11 sau 3×10. Dacă ai la dispoziție acest buget, alege în continuare un hardtail (bicicletă cu cadru rigid), sunt mult mai bine dotate decât cele full-suspension (cadru cu amortizor).
Biciclete peste 5.000 de lei – începe segmentul bicicletelor full-suspension care contează. De aici încolo primești o suspensie de calitate, o greutate decentă a bicicletei și echipare pe măsură. Cu toate acestea, un full-suspension de 5.000 de lei va fi în continuare mai slab echipat decât un hardtail oferit în aceeași sumă. Alege un full-suspension dacă dorești confort mai mare dar și control mai bun pe traseele de coborâre dificle. Ține cont totuși că bicicletele full-suspension vor urca ceva mai greu decât un hardtail, căci prin faptul că aceasta flexează, se pierde din energia generată de pedalat.

În ceea ce privește bicicletele hardtail, nu prea mai ai cum să dai greș cu niciun brand, dar în continuare, producătorii de talie medie sau cei care vând direct de pe internet (Canyon, Bulls, Rose etc.) vor avea prețuri mai mici decât cei care au magazine fizice sau reprezentanțe. Toate bicicletele din acest segment sunt foarte potrivite și pentru traseele mai dificile de Cross Country sau All-Mountain (valabil pentru full-suspension-uri).

3.Dimensiunea

Este poate cea mai importantă caracteristică, deoarece va influența modul în care stai pe bicicletă. O bicicletă aleasă în dimensiunea corectă înseamnă ușurință la pedalat, dureri de spate inexistente (sau mult diminuate) pe distanțe lungi, control mai bun al direcției.

inaltime-cadruExistă diverse calculatoare pentru alegerea corectă a înălțimii cadrului, căci în principal aceea este cea care contează. Unul dintre ele poate fi accesat aici (alege valorile în centimetri).

Altfel, ca regulă generală, sunt valabile următoarele:

Înălțimea ta       Dimensiune cadru în inch (biciclete de munte).

155-165 cm      14-15″
165-170 cm      16-17″
170-175 cm      17-18″
175-180 cm      18-19″
180-185 cm      19-20″
185-190 cm      20-21″
190-195 cm      21-22″
195-200 cm      22-23″

Înălțimea ta       Dimensiune cadru în centimetri (biciclete de Trekking și oraș)

155-165 cm      47-50 cm
165-170 cm      50-52 cm
170-175 cm      52-55 cm
175-180 cm      55-58 cm
180-185 cm      58-61 cm
185-190 cm      61-63 cm
190-195 cm      63-65 cm
195-200 cm      65-67 cm

Varianta cea mai sigură: probează bicicleta înainte de a o achiziționa și vezi cum stai pe ea. În mod normal, angajatul oricărui magazin de biciclete ar trebui să te îndrume corect în luarea deciziei.

Dimensiunea roții este un alt factor important de care trebuie să ții cont ca începător. În principiu, dacă ai o înălțime până în 1.65, alege o bicicletă cu roți de 26 de inch. Dacă măsori între 1.65 și 1.80 poți alege liniștit o bicicletă cu roți de 27.5 inch. Dacă măsori peste 1.80, poți alege o bicicletă cu roți de 29 de inch. Desigur, dacă ai 1.70m vei putea pedala pe o bicicletă cu roți de 29 de inch, însă controlul îți va fi o idee mai greoi, cel puțin pentru început. Pe de altă parte și o persoană care măsoară 1.90m poate alege o bicicletă cu roți de 26 de inch, însă nu-l va avantaja centrul de greutate plasat mult mai sus.

Lungimea pipei (componenta care prinde ghidonul) este de asemenea importantă, căci stabilește cât de întins vei sta pe bicicletă. Standardul este de 80-100mm, dar există și biciclete cu pipe inutil de lungi, de 120mm. Asta înseamnă că vei sta mult prea aplecat pe față, iar poziția te va incomoda. Bicicletele cu pipe mai scurte, oferă un control mai agil ghidonului, însă îți vor comprima poziția pe bicicletă.

De unde cumpăr?

Este bine să eviți bicicletele din magazine care nu par specializate ci vând alături de biciclete, obiecte electrocasnice sau periuțe de dinți. De asemenea, este bine să eviți țepele care se mai dau în târguri uitându-te atent la bicicletă sau chiar pe site-uri gen OLX.ro (unde apar biciclete sub brand-uri mari, dar care-s doar niște biciclete cu stickere aplicate pe cadru). Eventual, poți lua pe cineva care se pricepe cu tine ca să înlături orice risc.

Recomandate sunt magazinele serioase de biciclete, cele specializate doar în vânzarea de biciclete, care pot oferi și consiliere la achiziționare. Desigur, nu toate au personal foarte bine instruit și pregătit, însă te poți interesa în cercul de prieteni pentru eventuale recomandări. Atitudinea unui vânzător de tipul “eu le știu pe toate, iar tu ești un nimeni” este din păcate o realitate în unele magazine românești, de aceea este bine să-ți îndrepți atenția către un vânzător care te tratează într-adevăr cu respect. Nu-ți pierde timpul cu astfel de personaje, în general poți să le ghicești atitudinea încă din momentul în care deschid gura pentru a te întreba ce dorești.

De asemenea, nu cumpăra biciclete furate. Aceastea nu au acte de proveniență, pot fi furate chiar din România, iar la un moment dat să te trezești obligat de a înapoia bicicleta proprietarului. De asemenea, acestea nu prezintă niciun fel de garanție pentru funcționalitate. Dacă te decizi să cumperi o bicicletă second hand, ar fi bine dacă ai obține și un act al bicicletei (garanție, factură, etc.).

Îți dorim spor la cumpărături, iar dacă ai întrebări, te invităm pe forum.

42 COMENTARII

  1. Am vazut un studiu recent in care a fost spulberat mitul ca 29’er-ul este pentru oamenii inalti. Potrivit masuratorilor si graficelor, este irelevanta aceasta asociere intre inaltimea biciclistului si dimensiunea rotii.

  2. Ana, este vorba de manevrabilitatea bicicletei aici. Poți cumpăra un 29er cu cadru mic, de 15 inch, însă dacă ai o înălțime de 1.60m cu siguranță te vei descurca mult mai bine pe o bicicletă cu roți de 26 de inch. Este același lucru ca și cum ai pune un copil pe o bicicletă de 26 și una cu roți de 20. Oricât de mic ar fi cadrul, tot pe cea de 20 se va simți mai bine căci va fi mai ușor de controlat datorită roților mai mici.

  3. Buna, in primul rand foarte multe informatii utile pe site in general.
    Dar articolul asta ma incurca un pic la scopul bicicletelor.
    Cele trei grupe: pt oras, cursiere si mtb sunt foarte clare;
    dar cele trekking nu sunt de fapt semicursierele, un hibrid intre cele de oras si cursiere?
    si tot asa, cele cross sunt un hibrid intre cursiere si mtb?
    adevarul e ca am vazut modele cross care echipate mai bine sunt vandute ca si pt oras sau pt trekking.

  4. Buna ziua, as dori sa stiu daca am sanse mai mari de a invata sa merg cu o bicicleta cu roti mici de 20. Eu am 1.70 inaltime. Pana acum am incercat pe bicicletele mari din Herastrau dar nu am reusit. Multumesc.

  5. Bune sfaturi. Vreau sa achizitionez o bicicleta de munte la un buget de vreo 3.000 lei si habar nu aveam despre aceste detalii, inaltimea mea, marime roti, numar foi,pinioane, etc….Multumesc!

  6. Foarte bun articolul mai ales că nu se aminteşte de cursiere, într-o ţară cu drumuri cârpite, înguste iar dacă se asfaltează ceva pe drumurile mai puţin circulate de maşini sunt doar bucăţele. In rest drumurile asfaltate sunt tot mai circulate de maşini second hand.
    Aşa ca mai bine alegeţi biciclete de TREKKING pentru că vă oferă mai multe variante de trasee!
    Pentru cursiere vă doresc să mergeţi în ţări civilizate precum Spania sau Franţa cu drumuri refăcute şi foarte largi !

  7. Buna! Am citit articolul si cred ca mi se potriveste o bicicleta Trekking. Dar vreau sa mentionez ca am 1.85 si 120 de kg. Vreau sa pedalez mai mult in oras dar si prin paduri cu teren putin de tot accidentat. Dumneavoastra ce imi recomandati, un Trekking sau un MTB pentru ca am 120 de kg. Va multumesc!

  8. “Pe de altă parte și o persoană care măsoară 1.90m poate alege o bicicletă cu roți de 26 de inch, însă nu-l va avantaja centrul de greutate plasat mult mai sus.” Cum asa?..? 😕

  9. “Pe de altă parte și o persoană care măsoară 1.90m poate alege o bicicletă cu roți de 26 de inch, însă nu-l va avantaja centrul de greutate plasat mult mai sus.” aici nu inteleg,adica?

  10. @IVDragoslav si @claudiu
    La bicicletele cu roti de 26 inch, din cauza faptului ca ampatamentul rotilor este in general mult mai mic decat la 29-ere, se creeaza un centru de greutate mai inalt.
    Vei vedea diferenta doar daca te sui de pe una de 26 pe una de 29. Practic, la 29-ere, din cauza faptului ca diametrele rotilor sunt mai mari, implicit ampatamentele mai lungi la biciclete, de asemenea zona butucului pedalier este mai jos decat zona axelor rotilor, se creaza un centru de greutate mai lasat, mai aproape de pamant.
    Cand te vei sui pe o bicicleta 29-er vei avea pur si simplu senzatia ca te scufunzi intre roti, iti da o siguranta mai mare, e ca si cum ai merge pe cal.
    Cam aceeasi senzatie este si la bicicletele 26-er, insa doar la cele cu unghiul furcii mai mic de 73 de grade si cursa furcii mai mare de 120 mm (biciclete 26-er de All Mountain, Enduro, Freeride sau Downhill).

  11. Foarte clar articolul, felicitari!
    Va rog comentati si distanta sa – ghidon, functie de inaltime/greutate.
    Va multumesc,
    Adrian Cristescu

  12. X Fact Limited Carbon ceva păreri despre acest model? Precizez ca am 176 cm inaltime și vreau sa o folosesc atât în oraș cat și la munte. Mulțumesc!

    • Pentru o bicicletă cu cadru din carbon, nouă, prețul este foarte competitiv. Nu am testat-o deci nu-ți pot spune nimic despre comportamentul acesteia pe teren, însă din punct de vedere al raportului echipare-preț, acesta este unul foarte bun.

  13. Eu mi-am cumaparat o bicicleta second hand(cube nature) ca sa o folosesc pentru trekking cu aceeasi mentalitate sa fie usoara. Cu cat citeam mai mult despre subiect mi-am dat seama ca nu are importanta. Si e adevarat la un drum lung o bicicleta complet echipata fie ea din aluminiu,titan sau carbon ele devin destul de grele si alea 2-4 kg de la un cadru de otel nu face diferenta dar cadrul de otel face diferenta la rezistenta si confort. Cadrele de otel poate sunt mai grele dar sunt mai rezistente la accidente si sunt mai confortabile. Ele absorb vibratii pe cand cele din aluminiu nu. Nu am avut pana acuma niciodata bicicleta din aluminiu asa ca am testat. Vechea bicicleta avea roti pe 26 cauciucuri de 26*1.95 iar cea noua roti pe 29*2.10 balonaj mai mare. Ambele biciclete au marimea corecta pentru mine. Le-am luat pe amandoua si le-am testat pe acelasi drum si spre surpriza mea bicicleta de otel a fost unpic mai confortabila.Putin nu mult dar nu simteam toate pietricele de sub roti in scaun(rotile la ambele au fost umflate la presiunnea maxima ce o permite cauciuculerau tari). Am ramas uimit. Nu imi pare rau pentru ce am cumparat e o bicicleta extraordinara cu mult superioara decat cea veche si mi-o place mult. Acuma caut sa imi cumpar o saua mai confortabila. Acuma in legatura cu articolul mi este ok este cam prea la general si mi se pare incomplet. Ce am invatat este ca nu putem defini atat de concis in 2 alineate o categorie de biciclete. Spre exemplu exista rideri de downhill profesionisti pe cadre de otel si frane pe disc mecanice. Fiecare categire mentionata are n subcategorii dar nici un cavant despre ele. Doar bicicleta de sosea a primit prorpiul articol ce explica mai in detaliu desi si celelalte ar avea nevoie ca acest articol sa fie cu adevarat util.

  14. Angajatul magazinului te indruma dupa cum are chef si/sau timp (nu si-a baut cafeaua sau mai sunt 5-10 minute pana la pauza de masa sau e pe mess. si tu l-ai deranjat). Am avut o experienta care m-a facut sa mi se acreasca de biciclete o perioada.

  15. ziua buna,am o rugaminte,doresc sa achizitionez o bicicleta de trakking ,nu sunt expert,doresc o bicicleta la un buget de 1600-1800 lei, nu stiu ce sa aleg,am 1,90 inaltime si 90 kg,va sunt recunoscator cu un sfat, multumesc

  16. Buna ziua! Am fost intr-un magazin specializat de biciclete si am testat Cross viper HDB. Mi-a placut foarte mult,problema este ca am emotii in a-mi lua o bicicleta noua. Acum ceva ani in urma mi-am luat un Mountain Bike ,mai exact first bike si dupa ce am stricat-o nu am reusit sa o reconditionez deoarece nu am gasit piese.
    Intrebarea mea este,deoarece tehnologia a avansat si in domeniul bicicletelor, se merita o bicicleta noua ce are frane hidraulice,adica peste 3-4 ani voi gasi piese? Sunt reziztente acest gen de biciclete? Precizez ca am stricat vreo 3 bicilete pana acum,ce-i drept modele vechi,de obicei reusesc sa le stric mecanismul de la foi sau pinioane.
    Mai precizez faptul ca fac trasee lung(i50-100km) atat pe sosea cat si prin paduri.Daca aveti recomandari,le accept cu placere.

    • Salut, trebuie să achiziționezi o bicicletă care este la zi cu standardele pentru frână, pentru cuvete, pentru bottom bracket, pentru prinderile de roți. În general, orice bicicletă de peste 1.800 – 2.000 de lei îndeplinește aceste standarde. Sunt rezistente atât timp cât nu le abuzezi pe trasee dificle. Doar pe șosea și prin păduri nu este nicio problemă.

    • Schimbarea vitezelor nu se face in ….sarcina( in panta) …aticipezi din inainte ca ai o uracare si schimbi oarecum pe loc drept vitezele ( in panta schibatoru croncane ca o ..cioara …meatal pe metal…) asa orce schimbator va avea o viata mai lunga

    • Recomandat e sa nu schimbi in panta
      …orce schibator cai mai eftin sau perfomant(scump) poti sa il distrugi f f repedede … am stat de vb cu un tip de la magazin din bv si mi-a confirmat ca exista …tehnica de schimbat vitezele…

  17. Buna dimineata!
    Am citit cu atentie articolul publicat de dumneavoastra si m am bucurat ca am gasit informatii importante despre pasiunea ce incepe sa ma cuprinda si pe mine prin prisma faptului ca fetita mea doreste cu ardoare sa mearga cu bicicleta impreuna cu tatal ei.
    Am insa o problema: la 1.85 m inaltime, am 127 kg greutate; este greutatea un criteriu de care sa tin cont in alegerea unei biciclete???
    Si daca da, va rog sa mi recomandati o bicicleta ce ,,mi s ar potrivi,,. Fac precizarea ca o sa pedalam in regim trekking iar bugetul maxim ar fi pe undeva la 3000 lei.
    Va multumesc anticipat.
    Numai bine…

  18. Buna ziua,
    Multumesc pentru articol.
    Doresc sa-mi cumpar (nu din RO) o bicicleta PROTRON XT-40 (marca WHEELER). Pretul la oferta este de aprox. 500 eur. Am tot cautat pe net pareri, dar nu prea am gasit.
    Pana acum am folosit un ROCKRIDER 5.2 (26″), de care m-am saturat. Am aprox. 1,70m, deci vreau de 27.5″. Bicicleta o folosesc in mai toate conditiile (sosea, drum forestier, paduri, pietris …, dealuri, munti…), dar fara a face sport extrem, de la plimbari scurte 20-30km pana la unele mai lungi 100-150km/zi, si poate si mai mult (in general pe sosea, dar pe dealuri si munti).
    Ma puteti sfatui cumva?
    Va multumesc anticipat.

  19. Sunt destul de scumpe in plm zici ca sunt masini, acum cativa ani gasai un mtb la pret decent, da la noi in loc sa se ieftineasca s-au scumpit.

  20. Buna ziua!
    Am citit cu atentie articolul publicat de dumneavoastra si m am bucurat ca am gasit informatii importante despre pasiunea ce incepe sa ma cuprinda si pe mine prin prisma faptului ca fetita mea doreste cu ardoare sa mearga cu bicicleta impreuna cu tatal ei.
    Am insa o problema: la 1.85 m inaltime, am 127 kg greutate; este greutatea un criteriu de care sa tin cont in alegerea unei biciclete???
    Si daca da, va rog sa mi recomandati o bicicleta ce ,,mi s ar potrivi,,. Fac precizarea ca o sa pedalam in regim trekking iar bugetul maxim ar fi pe undeva la 3000 lei.
    Va multumesc anticipat.
    Numai bine…

    • Vă salut,
      La greutatea dumneavoastră îmi este destul de greu să vă recomand o bicicletă de trekking, nu știu nici cum stați cu mobilitatea, iar majoritatea bicicletelor sunt garantate până pe la 100-110 kg maxim. Dacă mai aveți la dvs. și un rucsac cu apă spre exemplu, greutatea crește. Nici furca și nici frânele n-o să se descurce prea bine. V-aș putea recomanda însă să vă uitați după un fatbike, căruia să-i puneți un set de frâne hidraulice mai puternice. Spre exemplu: https://www.freerider.ro/noutati/fatbike-nou-de-la-specialized-fatboy-2014-55768.html – ca să vă faceți o idee despre cum arată. Sunt ceva mai robuste de regulă, de aceea v-aș recomanda să mergeți în această direcție. În orice caz, oricare ar fi decizia, încercați să mai scăpați de 10-20 de kg dacă este posibil. Toate cele bune!

    • Mai toate modelele de la GT, inclusiv Transeo care-i pentru trekking, rezistă la cicliști de 136 kg și bagaj de 14-25 kg conform manualului (pagina 57/108). Și Trek X-Caliber sau Superfly au aceeași limită pentru ciclist.

  21. Doresc să achiziționeze o bicicleta de tracking/munte (dorind să particip pe viitor la diverse concursuri de amatori) cu un buget de cca 3000 lei. Ce producători medii recomandați astfel încât dotările sa primeze in fata numelui. Pot găsi acești producători in magazinele din București? Mulțumesc.

  22. Salutare,
    Sunt un rutier putin experimentat si doresc sa achizitionez o bicla de cross/trekking noua, buget max 2000 lei,
    am marea rugamintea daca puteti sa ma ajutati cu recomandari privind cel mai bun raport calitate pret, ce marca de bici pot achizitiona in aceste conditii.
    Multumesc

LĂSAȚI UN MESAJ