Doru si Perpetuum Cycle

9

Perpetuum Cycle ne-a captat atentia prin bicicletele reconditionate care beneficiaza intr-un final de un aspect de zile mari. Am stat de vorba cu baietii care aduc la viata bicicletele urbane, ca sa ne explice pe larg cum sta treaba.


1. Salut Doru! Explica-ne, te rog, de unde a aparut pasiunea pentru biciclete in viata ta/voastra? Cati oameni sunt implicati in acest proiect?


R:  Pasiunea a aparut de mici, prin folosire zilnica. Suntem doi, eu si Iulius. Am inceput exact ca niste colectionari acum vreo 4 ani, aveam vreo 35 de cadre… am continuat ca ‘useri’ constanti de fixies in oras, din vremuri in care toata lumea credea ca fixele sunt ceva biciclete..stricate sau sudate, sau ca n-am avut bani de frane! Au urmat o gramada de  built-uri fixie pt noi si prieteni, bloguri bine ‘fixate’ in online-ul romanesc urban, ca fixie-ro-mania, fotociclism, dupa care ne-am gandit ca ar fi bine sa promovam treaba asta cu fixies si mai concret, construind si altora, nu doar fixies ci si singlespeed sau bicle de dama dar toate facute in ideea de “maintainance-free”, deci bicle de anduranta si care nu comenteaza nimic, si mai ales toate USOARE.


2.De ce Perpetuum Cycle?


R: Pentru ca perpetuam calitatea care sfideaza trecerea timpului. Pt ca pedalam tot timpul. Pt ca biclele noastre sunt monoliti. Pt ca o sa le poarte si stranepotii nostri.


3.Cum ti-a venit ideea sa readuci la viata biciclete vechi?


R: Eu si Iulius suntem fotografi, avem studii de arte, dar ce ne uneste mai ales este… un sentiment al precaritatii prezentului in fata gloriei trecutului. Altfel spus: Ce e vechi e bun. Dovada apare mai ales cand observi ca ceva, orice, supravietuieste vremii.  Un soi de darwinism daca vrei. Mie personal de-aia nu-mi plac nici upgrade-urile, chiar si de softuri. Telefonul meu are 8 ani, si merge excelent. A ingropat multe generatii “superioare”. Cel mai nou nu a rezistat nici 10 luni… Si la oameni e lafel: Nu o data am spus, nu se mai fac oameni ca bunicii nostrii, de pilda. Bunica mea are 90 de ani si la doctor sunt anuntati ceilalti medici sa vina sa vada circulatie cerebrala si inima de 40 ! Ok, revenind la biciclete, de-aia ne place OTELUL.


4.Aveti si concurenta pe piata din Romania, probabil stiti si voi acest lucru. Cum va descurcati cu competitorii si ce aveti de oferit in plus fata de ei?


R: Nu , nu consider ca avem inca concurenta. Desi mi-ar placea. Stiu la ce te referi, si admir oricum alte prezente similare, toate isi au sensul lor. Ce oferim noi in plus? Mult. Imagine, simplitate, usurime, durata,  tinuta, atmosfera, Lifestyle as zice! Noi nu suntem doar mecanici sau doar artisti sau doar rideri. Suntem din toate, plus un pic de inventatori si ceva poeti chiar. Si, ceea ce e destul de important, avem cultura. Nu numai vizuala. Stim multe lucruri pe care le corelam.  O dezvoltare buna  particulara, punctuala, se obtine intotdeauna cu o viziune lucida de ansamblu, si cu pasiune.  O gramada de pasiune.


Concret, o sa-ti relatez o intamplare simptomatica pentru diferenta intre ‘competitori’ si Perpetuum. La un jam-session de-al nostru de curand cu muzica,ride-uri, trick-uri,  haine urbane si filme cu fixie,  a venit un tip cu o bicicleta veche simplificata, un cadru relativ usor in sine (l-am recunoscut imediat, am avut si noi unul), dar bicla parea dezlanata, ca data jos din pod si ‘reparata’.  Avea vreo 3 kile in plus fata de oricare de-a noastra, se cam resimtea din incheieturi si avea si pana. Am vorbit mult cu omul, ne-a cerut si niste sfaturi, ghici ce, noi le-am dat, ne-am oferit chiar sa-i rezolvam si pana de cauciuc.  Am aflat ulterior ca bicla era de la ‘competitie’. Si am inteles imediat diferenta de care intrebai tu, cand ne-am dat seama ca noi nu am facut niciodata o bicicleta ca aceea. Si nu o sa facem. Diferenta e in dragoste si aplicare. Tii minte cercurile alea ce se numeau “arta aplicata” ? Ei bine, cercul nostru “PERPETUUM” ar fi unul de “dragoste aplicata”!  Dragoste de biciclete. Nu facem nimic in sictir. Nu lasam nimic la voia intamplarii, fiecare aspect particular isi are rostul lui, totul e compact, reliable si eficient, perfect adaptat pt oras!


5.Cum vezi viitorul Perpetuum Cycle? Doriti sa va extindeti si in afara tarii?


R: Daca ma intrebi de viitor ca piata, iti raspund ca eu vad lucrurile prin alta optica, mai putin mercantila. Tine mai mult de un spirit al vremii pe care nu il poti controla, dar si de o potriveala de moment a acestui ‘zeitgeist’ cu ceea ce constituie pasiunea noastra. Ori aici putem lucra si optimiza si controla din greu! Perpetuum e lifestyle-ul nostru, daca vrei e modul nostru optim de a supravietui aproape paralel cu contingenta asta oribila. Si la ‘modul’ asta subscriu acum foarte multi !  Despre extindere in afara… stai sa vedem ce ne rezerva tarisoara, aici e razboiul de dus, afara nu ai atatea motive de … “circumvoluntariat”, ca aici!


6.Tu/voi ce bicicleta detii/neti?


R: Pai ar fi o lista lunguta. Eu am 5 bicle “curente” 3 fixie si o cursiera, respectiv:  Pochat de pista,  Giani Losa de contratimp -fixed , Fredy Ruegg – fixed si Imholz cursiera.    Iulius, mai rau! are 3 fixie si 3 cursiere: Colnago nuovo Mexico-fixed ; Chesini Criterium contratimp-fixed ; Feru de pista. Cursiere : Pavarin pe Campagnolo, Colnago Master full Dura-ace, Krabo full Campagnolo Croce D’aune.
O sa zici ce naiba facem cu atatea… Iti amintesc ca suntem un fel de colectionari, dar nu absurzi, sa stii ca fiecare piesa se simte altfel, o intrebuintezi la altceva, basca o “porti” la altceva, functie si de zi, de toale… deh!  Pana si prietena mea are 3 bicle…


7.Cum crezi ca ar trebui incurajate persoanele, astfel incat sa aleaga bicicleta in detrimentul automobilului?


R: “Ai ceva de carat azi in afara de propriul fund si geanta? Si atunci de ce preferi sa te bagi in vagonu’ asta, intr-un tren care oricum STA in trafic? “ Nu cred ca vorbim de tara potrivita. In oricare alta tara as incuraja si milita din greu, aici … Pot cel mult sa descurajez lumea sa faca ulcer de nervi in trafic. Am sistat orice circumvoluntariat ieftin. Fiecare dupa cum il duce neuronu’.
Stii, depunem oricum eforturi sustinute pt ideea de adecvare si cu cei ce deja folosesc bicicleta in oras, dar isi iau bicla de DH (down-hill) doar pt ca exista gropi si borduri! Daca am tine mereu si propaganda aia cu mijloacele  ‘sustenabile’, ‘verzi’, ‘eco’ etc, nu ne-ar mai ramane timp de nimic. Totusi admir pe cei care continua sa bata la usi ce par blindate. La un moment dat se vor deschide. Asta tine tot de ‘moment istoric’. Dar cata vreme omul nostru daca bureaza usor isi ia masina in loc de umbrela…   Nu, nu e momentul, nici locul, asta e tara in care nu esti barbat daca nu ai carnet. Si nici femeie, bag seama!


8.Care este modelul tau preferat dintre toate bicicletele voastre? L-ai vandut?


R: Nu, cum sa-l vand?! E al meu! Ti-am zis, facem asta din PASIUNE, nu ca pe o piata. Deci ce-i al meu e pus de-o parte, nu? Daca tu ai produce Morgan, ai mai circula cu mertzanu’?  Eh, nu, ale noastre sunt doar SI MAI usoare, prin asta sunt ,daca vrei , mai bune, dar gandeste-te ca la toate show-urile noastre hands-on a trebuit sa ne luptam cu ideea ca daca sunt  ridicol de usoare nu rezista “la gropi”, sau … alte prejudecati ! Atunci pe cele ‘de dat’ am preferat sa le facem cat putem de usoare dar cu piese STRONG in primul rand! Cum ar fi crank-uri Stronglight sau butucii Suzue de fixie, de tavaleala majora! Ok, preferate… pai ar fi TubeRoze (Losa ’85) sau Joanna D’ark (Peugeot ’67). Se simt minunat! Si Eddy Merckx! o geometrie impecabila, echilibru si tinuta! E foarte greu sa fac clasificari, fiecare isi are particularitatile ei, sunt lucrate manual, deci se simt diferit!  De-aia zicem ca au “suflet” , stii?  Am pus si un filmulet pe site pe tema asta.


9. Cum pot afla utilizatorii Freerider.ro despre intreaga voastra gama de biciclete?


R: Pai …    www.perpetuumcycle.com Acolo au tot ce trebuie, suntem foarte incantati de site, creatorul lui, Adashi ( A / i =andreiiancu.net), e fixar si el si bun prieten. Prin urmare, situl e o platforma excelenta de comunicare, si deja in materie de fixed si bicle urbane e un reper solid, lumea ne scrie, ne cer sfaturi, primim comenzi, ne cheama la petreceri, interviuri, ture, etc.  Ei bine, esential e ca biclele noastre nu doar ca arata bine, ele intai SUNT bune! Nu e nimic DE FITZE la ele!!  Trebuie sa facem des show-uri ‘hands-on’ , pt ca abia atunci sa inteleaga doritorii ce insemna Perpetuum . Experienta nemijlocita a biclelor Perpetuum e cea care face diferenta, inclusiv cand vine vorba de ‘concurenta’.


Urmeaza intrebarile standard freerider.ro :


11.Spune-ne una sau mai multe branduri de bicicleta care-ti plac.


R: Sunt multe. Numai hand-made.  Ocolim gigantii si serialul. Sa zicem.. Giani Losa. Villin, Vanilla, Richard Sachs, in fine ..Cinelli !  Uite ca am zis si un gigant. De placut ne plac foarte multe, dar ca regula: admiram mult inovatiile istorice care ‘proved’ pana in prezent.  Sau vechii manufacturieri care stiu admirabil cum sa nu renunte la istorie de dragul hitech-ului, ci il inglobeaza elegant, si duc istoria mai departe!


12.Cum te distrezi cel mai bine?


R: Pedaland fixed cu preclasici in urechi, in genere peste 5 ore. Incepe ca o transa asa… Pt asta ai nevoie de un fier de peste 45 de ani, sub 8 kile, esentializat la maxim. :)) Trip-ul tine de sentimentul ca esti UNA cu calul tau, si asta eu numai cu o fixie pot.


13.Daca ai putea sa calatoresti in timp, ce epoca ti-ai alege?


R: Epoca interbelica. A apus odata cu 90% din manualitatea creatiei… Razboiul, ulterior consumerismul si publicitatea au instaurat epoca serialitatii. Pana si in arta s-a trecut la “fabricare” , vezi Warhol. Si azi inca, publicitatea trage mult catre banal si medie. Ca sa vinzi, trebuie sa fii usor digerabil.  Nu zic ca n-ar exista beneficii si aici, dar mie mie dor de unicitate.


14.Care a fost cea mai mare proba de curaj pe care a trebuit s-o dai?


R: Sa continui  prin tara drumul distrus de gropi, pe cursiera,  cu un butuc fata cu flansa fisurata 180grade, cu riscul de a se rupe.. Dar stiam pe ce ma bazez, era Campa Record…  Si ulterior cand s-a imbunat drumul – sa nu ma prind ca am atins 72km/h. Nu franam decat spate, ca sa nu-l torsionez. Dar a rezistat inca vreo 600 km! Adica pana acasa, si acum e in aceeasi stare bietul.. Romania i-a venit de hac. Probabil domnu’ Tulio Campagnolo nu stia ce garantie ar putea da pentru ..Romania?!?


15.Care a fost cel mai nebun trick cu bicicleta pe care l-ai vazut? Asta bineinteles, in cazul in care ai asistat la unul !


R: Mers inapoi cu ‘dosul’ pe ghidon fara maini, pedaland intr-un picior, cu o tija de crom-vanadiu in femur la celalalt picior. De-asta era nebun, dar nu atat trick-ul cat tricksterul! Eu, in speta.  Altfel, nici un trick nu e nebun, doar unul mai frumos ca altul!


16.Ce urmeaza dupa moarte?


R:  Un ALT fel de pedalare…


17.Cateva cuvinte pentru cititorii Freerider.


R: Ganditi, traiti, pedalati mai simplu. Simplitatea e noblete.



DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSpecialized Demo 2011
Articolul următorFurci pentru DirtJump in 2010
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

9 COMENTARII

  1. Mai mai, ce texte flaushate ai baiatule, asa te distrezi tu, ascultand preclasici si pedaland fix 5 ore (fixed 5 ore)? Do you even pedal broke(n)?

    Ati dat de un trend si aveti tupeu sa vindeti cadre macelarite de voi cu hartie din CanCan si piese de BMX cu 40 de milioane? Eddy Merckx v-ar multumi enorm, daca ai belit cadrul si piesele originale, crezi tu ca ea mai are vreo valoare, chit ca ai pus nush ce Sugi no pe ea?

    Restul sunt povesti de hipster…

  2. @ cel de deasupra ce nu stie sigur nici cum il cheama. inca se intreaba. Si-a luat un nik de aeroport oricum…

    Precaritatea ta mentala abia imi zgarie botina, blegule. Dar chiar si asa, meriti lamuriri pt cei care au citit umorile tale pizmaşe, incoerente, cu care nu pricepem exact ce vrei, in afara de a arata ca te oftici ieftin (cu “Sugi no” ti-ai aratat singur mucozitatile..)
    Deci:
    1) textele mele “flaushate” sunt citite prin diverse online-uri si glossy-uri si cotidiene de vreo 7 ani, pe teme de arta, publicitate si biciclete, domenii pe care le stapanesc indeajuns cat sa te framanti tu in tine acum. Iar cum ma distrez eu e din alta lume decat a ta, nu te chinui sa intelegi…
    2) “do you even pedal broke(n)?” nu prea te inteleg, dar…cred ca e o lovitura pe care o voiai sub centura sau ceva. Ai dat-o in gard, te asigur. ( Intai: de ce te ascunzi dupa engleza?) Falit nu sunt defel, iar daca cumva te referi (urat) la fractura mea completa de femur, cu tija, da, sa stii ca tija de 450/16mm din el ajuta, indeajuns cat sa fac 35min din otopeni pana in tineretului, cu semafoare cu tot. Pe tine te pap pe paine oricum la capitolul pedalaj. Vorbim cand depasesti si tu 3-4000 km/luna. Fractura mea e de la un accident auto fara legatura cu fixele, eram pe cursiera si vina mea e zero. Cand intra un pusti in tine pe contrasens si te zboara cu 70 la ora si tu dupa 4 luni la pat iesi pe sosea cu fixa se cheama ca ai o pasiune, si o nevoie. De “trend” ocupa-te tu. Si toti cei care ne obosesc de 4 ani cu aceeasi retorica frustrata si jenila ca fixie=fitza. Pe fixa ma si antrenez acum, dupa 2 operatii si un an de chin. Guess what: Mi-e mai usor decat pe cursiera! Deci du-te baete, du-te cu “trendu” tau…
    3) Cu tupeul treaba sta cam asa: Un cadru CrMo usor, solid, echilibrat perfect, cu mufajele alea sau complet de inox, si creat intr-o manufactura oldschool cum e fabrica Merckx sau Losa, Colnago sau Olmo nu pot sa-l dau pe aici decat aproape in pierdere. Faptul ca noi iubim ceea ce facem si facem in continuare o cultura din asta se datoreaza faptului ca exista unii ca noi care o apreciaza! Iar pretul lui Merckx e 2300 ron, doh! Giani Losa e 3500. Tupeu?!? Daca iti spun ca o bicla de 4500 ron de serie, din comert – din aluminiu cu furca de carbon e mai grea ca orice bitza Perpetuum full otel, si care-s UNICAT, tie cum iti suna asta? 2500 e tupeu? Si afla ca facem fixie-uri de la 1500ron ! Tu oricum daca vrei o bicicleta ‘deosebita’ mergi la decathlon, deci , hai, spor la cumparaturi!
    4) “macelarite” sunt gandurile tale: am facut pana acum 2 biciclete-colaj, Cilo si Merckx si nu vad exact unde am belit cadrul, iar piesele originale, ghici ce: nu le-am luat. am luat numai cadrele! Si retine te rog ca sufletul unei biciclete e in tevi, geometrie, cadru in genere. Iar piesele de bmx sunt ..ceva rau? sau..nu inteleg exact. Iar esti in sant… ASCO e foaia, nu “Sugi no”, cum fart-ezi matale! :-)) Colajul e Vogue Paris, nu CanCan.. aici esti mic mic si simpaticutz!

    5) Nu am folosit niciodata inca termenul de “hipster” pt noi, dar bine, daca vrei tu… nu, nu poti! 😀
    6) ; 7) s.a.m.d. Respect. retine: Respect. Unde citesti “GettoTrack” incearca sa buchisesti pana inveti respectul.

    @ Paul : curata bogatie omule! s-o tii bine ca fuge! Spor la drum! trimite-ne niste poze pe sit, nu te bucura singur…

  3. @GettoTrack. Mie imi plac tare mult biciletele voastre, dar mi se pare reactia ta la ce a spus ‘celdesus’ ca o flegma trasa pe geam ca sa demonstrezi lumii ca nu iti pute gura mirosindu-ti saliva. Altceva mi se pare tupeu. Sa ceri pretul ala pe niste biciclete pe care te filmezi/fotografiezi calarindu-le cu spor. Poate ar trebui sa ii lasati aceasta placere pt prima data celui care ar vrea sa o cumpere…

  4. @knt. Merci de apreciere! Treaba e cam asa: Suntem numai 3 oameni (inca). Avem alte ‘meserii’ suntem artisti cu alte treburi prin viata… pictori, fotografi.. DAR: Avem o mare pasiune, care ne ia cam tot timpul, si nu ne mai ramane f mult pt tinut site-ul up2date cu info, preturi, ce am mai facut (poze cu bikle) etc. De pilda am mai facut vreo 7 bicle pe care nu am avut tmp sa le pozam ca le-am dat! Cu preturile o sa vezi curand pe site ca suntem defapt f ieftini pt ce facem noi la Perpetuum!
    Bicle unicat, robuste, de 13-20mil si la calitatea si usurimea Perpetuum nu gsesti nicaieri. punct.
    Iar despre placerea celui care cumpara ceva “calarit”, eu cred ceea ce am vazut pe viu la “clientii” deveniti amici ,anume asa: Oferim ceva COMPLET nou cu chestia asta, noi TESTAM biclele si le dam gata reglate/stranse/rodate si bune de drum, TOCMAI pt avem experienta in asta, si pt a nu mai trebui sa faca asta CLIENTUL. Iar faptul ca ne-am imprietenit cu toti clientii nostri si facem acum ture cu ei cred ca spune moooolt!
    Noi NU stricam biclele cand le “purtam”, daca citesti pe site vezi ca le punem “manusi”, adica anvelope/pedale/mansoane/saboti de tarshaiala, si apoi le dam cu altele NOI noutze. Facem calitate premium dar incercand sa tinem sus la max safety-ul! mai ales ca-s bicle de tricks included! Deci noi suntem si piloti de incercari, si crash test dummies , daca vrei, ca sa nu fie clientul!
    Altfel e ca si cum ai cumpara o masina dar ti s-ar spune ca in prima luna sa nu depasesti 80km/h ca se mai rodeaza chiulasele, sa nu franezi prea mult ca sabotii inca nu adera, si.. d’astea, stii?
    Asa, cu ala dinainte…
    Lasa reactia aia, sau daca vrei sa o intelegi calumea gandeste-te ca incerci sa faci ceva cu pasiune, mentinand calitate, pret mic, o estetica coerenta si tinand cont de client, etc, si vine cate un mistocar din asta (asta m-a ofticat cel mai rau, zeflemeaua, + atacul urat la ceva asa ca .. un accident oribil) care nici nu stie sa scrie, e vulgar, maxim de prost, si manjeste si el putin cu kk daca tot poate si e free. Nu imi cere sa tolerez prostia tipatoare si manelista, ca-s ultimul care poate asa ceva.
    Altfel, Salve, sanatate spor la toate!

  5. @GettoTrack. Stiu de site-ul tau/vostru. Eu de acolo mi-am luat informatia+ce am citit pe alte bloguri despre voi. Ma gandeam asa: personal as platii banii astia pt ceva unicat si de calitate, lucrat manual si cu pasiune, dar sa nu am sentimentul ca iau o bicicleta de care voi v-ati saturat sa o calariti/testati/rodati. Repet, sentimentul. Ca le vindeti pe toate poate ma contrazice dar iti spuneam cum vad eu treaba (chiar daca nu ma vezi pe mine public tzinta).
    Altfel, sa aveti spor si inspiratie si gasiti pe cineva sa se ocupe de site in lipsa voastra pt a stii si cei care nu locuiesc in Buc despre ce e nou pe acolo prin atelier.

  6. Pedal fixed versus pedal broken. Like in mommy, I’ve broken my pedal. Now, now honey, I’ll FIX it for ya!

    Intelegi?

    Te chinui prea tare sa poluezi netul cu prostii si filosofii de hipster, man. Daca iti place sa fi “fixar” enjoy, dar ce e deranjant cata importanta iti dai. Iti garantez ca pana ce nu va calari careva o bicla cu pinion fix, nu va intelege ce zici tu acolo. Cat despre mult ravnita regatura mistica atunci cand esti prins de bicla, e la un nivel personal, unii o simt altora nu li se pare asa o nirvana. Asculti preclasici? esti ghey, omule? really…

    Sfat pt tine: pune ratrape la biclele care le vinzi sau clientii tai minunati au sa te injure cand isi belesc tibiile. Stii tu ce vreau sa zic…
    Sfat pt oamenii normali: nu macelariti un Colnago daca e complet si in stare buna. Nu va luati dupa niste yuppies!

LĂSAȚI UN MESAJ