Cervelo au lansat și modelul de cursieră aero mai accesibil S3

0

După ce au lansat noul model de top aero S5, Cervelo au anunțat și varianta sa mai accesibilă, cu mai puține elemente integrate, dar care este și ea o cursieră aero rapidă premium: S3, care are și opțiunea frânelor clasice pe jantă.

Cervelo au spus despre S5 că e cea mai rapidă bicicletă din lume, făcând îmbunătățiri mici dar importante față de generația anterioară. Noul S3 are însă îmbunătățiri și mai mari ale eficienței aero și ale greutății față de vechiul model. Unii spun că modelul seamănă surprinzător de bine cu noul Cannondale SystemSix, dar asta e și consecința faptului că e din ce în ce mai greu să faci îmbunătățiri aerodinamice, toate ducând cam la aceiași formă a cadrului.

Dacă noul S5 salvează 5W față de modelul anterior, noul S3 se descurcă mai bine cu o economie de 13W față de vechiul model pe disc și de 7W față de cel cu frâne pe jantă. Această îmbunătățire vine de la remodelarea tuburilor, în special în zona headtube-ului, dar și datorită rutării interne completă și a integrării fine între coroana furcii și downtube.

La fel ca S5, S3 primește un monobloc mai rigid pentru un transfer mai bun al puterii. Cervelo vorbesc însă despre rigiditate mai mult ca o echilibrare între rigiditatea monoblocului și cea a headtube-ului pentru ca transferul de putere să se facă fără a afecta comportamentul bicicletei.

 

 

 

Noul S3 este cu aproximativ 68 g mai ușor față de versiunea anterioară la modelul pe disc, cel cu frâne clasice se pare că are aceiași greutate. Nu e o diferență mare, dar aceleași forme noi ale tuburilor și noile forme ale straturilor de carbon ce fac bicicleta mai rigidă au permis celor de la Cervelo și economia de greutate.

La fel cu fratele mai mare, noul S3 păstrează în mare parte geometria modelului anterior, egalizând însă comportamentul la toate mărimile prin coborârea monoblocului la cele mici.

Unghiurile furcii și tijei de șa sunt identice cu cele de la S5, dar S3 are un headtube mai înalt și un reach mai scurt pentru o poziție mai confortabilă dar tot aerodinamică.

Noul S3 va fi disponibil și în mărimea 61 cm care nu mai există în oferta S5.

La fel ca modelul mai scump, noul S3 are cadrul, furca, pipa și ghidonul proiectate să lucreze împreună pentru a integra cât mai bine cablurile.

Elementul care face acest lucru posibil pare să fie șanțul din partea de jos a ghidonului Cervelo AB09 care se extinde dincolo de punctul de contact cu pipa.

De acolo, atât cablurile mecanice cât și furtunul frânei din spate își fac cumva intrarea în cadru. Cervelo nu au lăudat simplitatea montajului cablurilor pe S3 așa că s-ar putea să fie destul de greu de instalat.

Noul S3 folosește gât conic, un monobloc BBRight și o tijă specifică aero din carbon cu prindere ascunsă. De asemenea are prindere pentru suportul de bidon cu două poziții pe downtube pentru a optimiza echilibrul când se rulează cu un singur bidon.

Bicicleta cu frâne pe jantă folosește prinderi direct mount în locurile tradiționale, în fața furcii și în zona superioară a seatstay-urilor, butucii având prinderi QR. Modelul pe disc are axuri thru de 12 mm și prinderi de etrier flat mount.

 

 

 

 

 

 

 

 

Noul S3 e disponibil atât cu frâne pe jantă cât și pe disc, ambele atât sub formă de set cadru+furcă cât și ca bicicletă completă. Indiferent de tipul frânei, setul format din cadru, furcă, cuveți, tijă, pipă și ghidon costă 4200 $, culoarea cadrului pentru frâne pe disc fiind galben fluo/negru iar a celui pentru frâne pe jantă fiind roșu/negru.

Toate modelele complete sunt echipate cu componente Shimano Ultegra, mecanice sau electronice. Modelul cu frâne pe jantă cu Ultegra mecanic costă 5000 $ cu roți DT din aluminiu în timp ce modelul cu Ultegra Di2 cu frâne pe jantă costă 6500 $ și are roți din carbon de 48 mm de la Novatec.

Modelul cu Ultegra mecanic și frâne pe disc costă 5500 $ cu roți DT din aluminiu, iar cel cu Ultegra Di2 și cu roți Novatec din carbon costă 7000 $.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ