Eurobike 2019: direcția este una singură

0

Sunt deja 10 ani de când vizitez Eurobike-ul, cea mai mare expoziție de profil din lume, iar în tot acest timp am reușit să văd cât de mult s-a schimbat industria în ultimul deceniu. Inclusiv această expoziție a cunoscut schimbări dramatice, căci acum 10 ani, numărul de expozanți parcă era mai numeros decât locurile disponibile, ba mai mult, umbla vorba că mulți producători aveau spațiile închiriate pe câțiva ani de zile în avans. Însă din momentul în care Trek și Specialized s-au restras, organizându-și propriile prezentări, tot mai mulți expozanți au început să urmărească un model similar, în acest moment la expoziție lipsind nume mari precum Cube, Focus, Cannondale, Santa Cruz, Rocky Mountain, Giant, Commencal, YT Industries doar pentru a numi câțiva. Alții, precum cei de la Merida, au un stand foarte modest și doar câteva modele de top expuse. Dar fără doar și poate, Eurobike-ul rămâne în continuare un barometru important al industriei și de aici se dă tonul pentru trend-urile pe care le vom vedea în anii următori.

Spitzing, uan dintre cele mai scumpe biciclete electrice de la show. Vânzările merg bine.
Și clasica trotinetă electrică. Vânzările merg foarte bine.

Iar un lucru este cât se poate de cert: mobilitatea este în centrul atenției, este cea care contează și care primează, iar scopul prin care este atinsă aceasta nu se mai rezumă doar la simple biciclete electrice. Ci la biciclete cargo, care pot transporta greutăți impresionante, la trotinete electrice mici sau cu roți supradimensionate, la tot soiul de vehicule pe două roți a căror existență nici măcar nu ți-o puteai imagina în urmă cu ani de zile. Industria de biciclete este încă la putere în ceea ce privește mobilitatea, dar alte vehicule, precum trotinetele, vin puternic din urmă și devin alternative relevante pentru deplasarea prin oraș: mai compacte, mai ieftine, mai ușor de folosit și de stocat. Pe de altă parte, iubitorii de munte au acum ocazia să aleagă din nenumărate e-MTB-uri. Practic, cu greu am mai găsit un producător care să pună la dispoziție biciclete de test non-electrice. Cât despre cele electrice, după cum menționam mai sus, acestea au luat deja toate formele imaginate de om, iar acesta este doar începutul.

Andrei s-a distrat destul de tare pe minitraseul de aici.
Iar eu am încercat ceva nou. 😀

Nu mai are sens să menționez că motoarele electrice au curpins toate segmentele de biciclete, de la cele pentru copii până la cele gravel. Ce consecințe vor exista pe viitor este greu de prezis în acest moment, dar un lucru este cert: la orice stand la care am fost, bicicletele non-electrice puteau fi fotografiate în voie. Doar cele ale sportivilor cunoscuți mai adunau ceva în lume în jur. Pe de altă parte, bicicletele electrice erau înconjurate și admirate precum adevărate minuni tehnnologice. Și oricât de mult am promovat bicicletele electrice până în prezent, nu am uitat niciodată să ies cu cea non-electrică, pentru plăcerea pură a pedalatului. Nici voi n-ar trebui să uitați asta.

Dragoș Mitroi
Editor-in-chief FreeRider.ro
Friedrichshafen, Germania

Galerie foto:

Un Foes LTS din 94, o prezență surprinzătoare.
Și un Specialized S-Works Ultimate, din același an. O prezență aproape de neimaginat. 🙂
Woom a prezentat prima lor bicicletă electrică pentru copii: 15 kg.
Commencal trage de asemenea tare cu bicicletele pentru cei mici. Biciclete de performanță, nu de plimbat prin parc.
Sprak-ul lui Kate Courtney…
… cu acest superb etrier în culoarea albastru deschis.
Bicicleta scoțianului Reece Wilson, cea pe care a folosit-o la Mondialele de DH.
Da bro, ăsta e Specialized-ul ăla nou. Și arată incredibil de bine.
Colecția de furci Ultimate de la Rock Shox. Mai sus nu se poate.
Juma de bicicletă, cu juma de ghidon și cu un singur manșon. Probabil doar constructorul știe s-o folosească.
O bicicletă cu roți de 26 de inch? Ce-i în neregulă cu oamenii ăștia?
Șeile Tioga. De la mare la… mic. Stă cine poate pe acea bucată de plastic. Dar bro, cel puțin e ușoară! Spor la autoflagelat!
Noul Bosch Performance CX în interior.
Noroc cu cei de la Thule că mai vede și omu un Scott.
Așa ar trebui să arate mașina cu care-ți transporți bicicletele.
Și cu una d-asta ar trebui să vii la expoziție.
Hope HB.130.
Specialized Levo S-Works cu componente Hope. Priceless, cel mai probabil.
Noroc cu Magura, că vedem și un Focus Sam. Cadru din carbon, suspensii de 160mm, vopsea de camuflaj.
Lumea culorilor în viziunea producătorilor chinezi de anvelope. Bine că există. Cine știe când ai nevoie de una?
Dacă te îmbraci de la Castelli o să poți face și tu așa.
Bicicletele electrice prind diverse forme. Nu le judecă nimeni.
Ai înțeles? E clar?
Trotinetă cu roți mari, podea de lemn… electrică.
Orange Bikes au fost cele mai lungi de la Eurobike. Asta pentru că lipseau cei de la Nicolai.
Mondraker-ul ăsta e capabil să întoarcă multe priviri. Ca mai toată gama 2019.
Bianchi a prezentat gama E-SUV. Fiecare înțelege ce vrea, dar e-bike-urile nu arată rău deloc.
Andrei, îndrăgostit de Isabeau. Cel puțin bicicleta să i-o atingă…
NS Bikes, surprinzător în segmentul enduro.
Alternative…
Noroc cu Shimano că vedem și noi un alt Scott.
Și tot noroc cu Shimană, că vedem noul Canyon Spectral. Headtube incredibil de înalt și de urât.
Motorul Shimano Steps E8000 pe interior.
Noua gamă Shimano SLX.
Un OPEN pentru plăcerea pedalatului la munte. Nici cal, nici măgar. Dar super distractiv.
Bulls introduce de anul acesta headtube-ul de 1.8 inch. Da, ai auzit bine.
Bicicleta-antifurt. Ea însăși devine antifurtul.
Standul Fox.
Wow, Kona mai există? Da, au fost prezenți aici an de an. Cu cel mai cool stand.
Bicicletă prototip la standul Continental, care dezvoltă și motoare electrice.
Da, industriei îi merge bine, stați liniștiți. Are cine să cumpere biciclete și trotinete electrice. În număr inimaginabil de mare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ