Legenda Cannondale SuperSix EVO se rescrie cu linii moderne aero și componente integrate

0

La prima vedere noul SuperSix EVO nici nu arată a Cannondale. La fel ca noile Topstone Carbon și SystemSix, SuperSix EVO deschide o nouă eră Cannondale cu design avansat și un aspect cu totul nou. Au dispărut logo-urile mari de pe downtube, înlocuite de unul mic pe toptube și o literă C pe headtube. Dar nu schema grafică e importantă și faptul că SuperSix EVO are un nou cadru mult mai aerodinamic, mai confortabil și în continuare foarte ușor.

Cannondale spune că povestea SuperSix EVO a început acum 3-4 ani cu modelul SystemSIx. Compania, cu ajutorul unor oameni noi și tineri, a învățat cum să facă din nou biciclete rapide și câștigătoare. Noul SystemSix a deschis seria, cu integrare și aerodinamică de top, dar și cu noi idei despre grafică.

Dacă SystemSix a încercat să fie cea mai rapidă bicicletă posibilă, noul SuperSix EVO are scopul să fie atât rapidă cât și confortabilă. Cannondale consideră că EVO e o bicicletă de competiție, dar una suficient de versatilă încât să poată fi folosită și zilnic de cei ce nu participă la curse, dar le place să meargă cu viteză. Denumită de ei ”cea mai rapidă bicicletă ușoară”, EVO aduce elemente noi integrate precum și un noul design de tuburi de cadru pentru a crea o bicicletă în același timp rapidă și ușoară, substanțial diferită de modelul anterior SuperSix EVO.

Cannondale spune că una dintre cele mai mari provocări inginerești la EVO a fost să o facă mai confortabilă și mai aerodinamică păstrând greutatea la fel sau chiar mai mică. Cea mai vizibilă schimbare e poziționarea joasă a seatstay-urilor, la fel ca la Topstone Carbon. Multe mărci au adoptat acest design care s-a dovedit că e mai aerodinamic și aduce beneficii de confort. Flexibilitatea între tija KNOT 27 și cadrul EVO a crescut cu 18% față de modelul anterior!

Tuburile cadrului preiau secțiunile de tip D care oferă câștiguri aerodinamice reducând și greutatea în comparație cu tuburile clasice aero. Forma ajută de asemenea la echilibrarea rigidității cadrului, păstrând și un aspect mai clasic. Noul design aduce teoretic un beneficiu de 30 W față de modelul SuperSix EVO anterior la 48 km/h.

Chiar și cu tuburile aero subțiate, Cannondale s-a concentrat mult pe greutate și s-a uitat de unde se mai pot tăia câteva grame. Una din aceste zone e cea a tijei de șa și a seat tube-ului unde a fost folosită o tijă dedicată KNOT27 aero cu un sistem de prindere integrat. Sistemul de prindere are aceiași greutate cu cel pentru o tijă clasică de 25.4 mm în timp ce tija propriuzisă e cu 35 g mai ușoară decât modelul actual SAVE de 25.4 mm.

Sunt folosite două tipuri de structură de carbon, modelele de top fiind din carbon BallisTec High Modulus cu o stratificare Proportional REsponse pentru a păstra calitatea rulajului constantă la toate mărimile. Aceste cadre Hi-Mod par să fie cele mai ușoare cu frână pe disc făcute vreodată de Cannondale, în mărimea 56 greutatea fiind de doar 866 g, incluzând și câteva componente mici. Cadrele standard modulus sunt și ele ușoare, la 999 g pentru 56 cm, vopsite și cu micile componente incluse.

Pe lângă greutatea redusă, EVO este și foarte capabil, cu spațiu pentru anvelope de 30 mm. Disponibil atât cu frâne pe disc cât și pe jantă, modelele cu frâne pe disc includ prinderi de etrier flat mount și ax thru de 12 mm Speed Release la ambele roți.

Alte detalii includ monoblocul PF30a ce a fost folosit și pe modelul anterior SuperSix EVO și pe FSi. Downtube-ul include un port pentru integrarea Di2 iar cadrul poate fi echipat cu transmisie mecanică sau electronică. EVO include doar două prinderi de suport de bidon, dar cea de pe downtube are trei șuruburi pentru a ajusta poziția după nevoile fiecăruia.

Rutarea cablurilor este internă iar EVO împrumută pipa și ghidonul KNOT de la SystemSix, cablurile fiind aproape complet ascunse. După ce merg pe sub ghidonul KNOT, cablurile intră printre două piese ale pipei prin distanțierele integrate. DE aici, intră într-un tunel din headtube și se duc spre restul bicicletei. Cum cablurile ar fi distruse la un viraj complet al ghidonului, furca are un blocaj ce nu permite acestuia să se rotească prea mult.

Reglarea înălțimii pipei se face ca la un sistem clasic cu distanțiere, iar pentru cine nu vrea să taie din gâtul furcii se pot folosi distanțiere clasice în partea de sus pentru completare.

 

 

 

 

Unul din cele mai mari avantaje ale sistemului KNOT este că oferă cea mai mare parte a avantajelor unui sistem integrat ghidon/pipă, inclusiv aerodinamica superioară cu 9 W de îmbunătățire, dar poate fi reglat. Ghidonul are unghiul reglabil cu 8 grade iar pipa și ghidonul pot fi înlocuite pentru a se ajusta la diferite variante. Ghidonul include aceiași prindere integrată de computer ce funcționează cu modelele Garmin și Wahoo.

Sistemul KNOT se extinde și la noile roți Hollowgram 45 KNOT cu profil de 45 mm. Jantele Tubeless Ready au o lățime internă de 21 mm și sunt construite cu butuci KNOT cu componente interne DT Swiss.

Una dintre cele mai interesante alegeri de componente este includerea powermetrului power2max pe toate trei modelele de top, însă acesta este dezactivat. Cei ce vor să îl folosească vor fi nevoiți să plătească la power2max o taxă de activare de 490$.  Luând în considerație că un powermetru power2max costă 940$, oferta pare avantajoasă. Dacă nu e activat, cele câteva grame în plus vor fi cărate degeaba.

EVO va include noul senzor pe roată Cannondale ce poate fi împerecheat cu aplicația Cannondale sau cu unitatea GPS: Senzorul are memorie internă, așa că se poate merge și fără computer iar datele de bază ale turei vor fi salvate.

Datorită faptului că EVO e un model race, cadrele au o geometrie destul de agresivă, dar cu o poziție ceva mai înaltă și un cadru mai scurt ca modelul anterior. Fiind între Synapse și SystemSix în ceea ce privește aceste valori, EVO e disponibil în 8 mărimi unisex, cele mai mici 4 mărimi fiind disponibile și în variantă feminină. La fel ca la Topstone Carbon, modelele feminine au aceiași geometrie dar folosesc pipă mai scurtă, ghidon mai îngust, șei diferite și angrenaje cu brațe mai scurte, dar beneficiază și de scheme grafice speciale.

Sunt disponibile o mulțime de echipări și culori pentru toate gusturile și necesitățile.

SuperSix EVO Hi-Mod Disc – Dura-Ace Di2 – 11500 $

SuperSix EVO Hi-Mod Disc – Ultegra Team Replica – prețul nu e anunțat, va fi disponibil și cadrul separat

SuperSix EVO Hi-Mod Disc – Ultegra Di2 – 7750 $

SuperSix EVO Carbon Disc – Women Ultegra Di2 – 6700 $

SuperSix EVO Hi-Mod Disc – Dura-Ace – 7200 $

SuperSix EVO Disc – Force eTap – 6500 $

SuperSix EVO Carbon Disc – Women Ultegra – 4200 $

SuperSix EVO Carbon Disc – Ultegra – 4200 $

SuperSix EVO Carbon 2 – Ultegra cu frâne pe jantă – preț neanunțat

SuperSix EVO Disc – 105 – 2750 $

SuperSix EVO Carbon Disc – Women 105 – 2750 $

SuperSix EVO Carbon – Women 105 frâne pe jantă – 2200 $

SuperSIx EVO Carbon – 105 frâne pe jantă – 2200 $

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și în curând pe pagina importatorului în România.

Informații de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSă te dai liber
Articolul următorVelo Sport Oradea te invită la Crater Bike Fest 2019
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ