Maiden Voyage – noua bicicletă de DH din carbon de la Rocky Mountain

0

MAIDEN-WORLD-CUP-SIDE-600x338După aproape 4 ani de muncă şi mai multe prototipuri, noua bicicletă de downhill de la Rocky Mountain este în varianta finală. Cu toate că marea majoritate a prototipurilor văzute erau de aluminiu, noua Maiden este o realizare deosebită din carbon.

Cum nu s-a dorit renunţarea totală la roţile de 26, Maiden acceptă atât roţi de 26 cât şi de 27.5 fără sacrificii la geometrie. Prin reglaje suplimentare la unghiul furcii şi noua suspensie reproiectată a rezultat o bicicletă cu cursă lungă a suspensiei perfectă de concursuri, sesiuni de parc sau coborâri în forţă de pe orice munte….

maiden-adjustability-wheelsize-600x338Maiden-Unlimited-Frame-Only-C1-Black-side-e1438825102622-297x183MAIDEN-UNLIMITED-FRAME-BLUE-e1438825077945-297x210Folosind acelaşi cadru pentru ambele tipuri de roţi, regăsim acelaşi tip de structură de carbon Smoothwall pe tot cadrul, link-uri, chain stay şi seat stay. Toţi pivoţii conţin rulmenţi încapsulaţi Enduro Max.

Cadrul are monobloc PressFit 107, ax spate de 157 mm, prinderi de chainguide ISCG 05 şi cuveţi de tip IS42/52. Un distanţier demontabil în partea inferioară a cuveţilor şi o a doua poziţie posibilă pentru axul spate permit folosirea celor două dimensiuni de roţi, sistemul purtând denumirea Equalized Wheel Concept. Ambele poziţii ale roţilor păstrează monoblocul ridicat şi unghiul furcii perfect. În plus, amortizorul spate se poate monta pe poziţia Ride-4 şi permite schimbări de 0,25 de grade în unghiul furcii fără a modifica reglajele amortizorului spate.

Rutarea internă a cablurilor şi cămăşilor este pregătită pentru sistemul electronic Di2 şi pentru baterie montată intern. Cadrul are integrate protecţii direct în carbon în zona downtube-ului, amortizorului spate, chain-stay-ului şi a furcii.

maiden_virtual_swingarm-600x353stoy2-4-297x168Pe partea de suspensie, Maiden a fost proiectată cu o curbă specială de suspensie care este gândită să beneficieze de cele mai bune proprietăţi a suspensiei de tipul 4 bar şi VPP. Pentru a oferi atât amortizare la obstacole mici cât şi protecţie pentru ajungerea la capătul cursei şi balans minim la pedalare, Maiden foloseşte un unghi de 40 de grade pentru amortizor, care permite folosirea arcurilor mai uşoare. Având o rată constantă de compresie, designul este prietenos cu suspensia şi permite mai multe reglaje.

Un nivel înalt al protecţiei la balans la pedalare ar trebui să crească eficienţa la pedalare cu 140% cu roţi de 27.5 şi cu 100% cu roţi de 26. Chainstay-ul a fost păstrat la 21-26 mm pentru a îmbunătăţi amortizarea obstacolelor mici. Pentru a îmbunătăţi performanţele suspensiei la frânare, sistemul Autonomous Braking foloseşte un braţ pivotant virtual.

Rocky Mountain a ales suspensiile de la BOS pentru modul cum se simte sistemul de amortizare cu baie de ulei deschisă, pentru reglajele eficiente şi calitatea fabricaţiei. Suspensiile BOS cu cursă de 200 mm se găsesc pe toate modelele Maiden exceptând modelul Park ce foloseşte suspensii X-Fusion.

MAIDEN-UNLIMITED-SIDE-600x338MAIDEN-PRO-SIDEMAIDEN-PARK-SIDEBicicleta este disponibilă în patru niveluri de echipare diferite, toate având roţi şi anvelope de 27.5. Modelul de top Unlimited nu face compromisuri şi costă 10.499 USD. Maiden World Cup este aproape la fel de performantă la 6.999 USD, urmată de Pro la 5499 USD şi de Park la 4.499 USD. Cadrele vor fi disponibile cu amortizor spate BOS Stoy RaRe la preţul de 3.999 USD. Bicicletele şi cadrele vor fi disponibile din octombrie, iar specificaţiile complete se găsesc pe site-ul Rocky Mountain.

În final, un mic film de prezentare pentru Maiden…

Maiden Voyage from Rocky Mountain Bicycles on Vimeo.

Informaţii de pe bikerumor.com

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ