Noua Merida Ninety Six primeşte design testat pentru a deveni mai rapidă

0

Noua bicicletă de curse Merida Ninety Six full suspension se întoarce puţin la origini, la bicicleta gândită la acea vreme să funcţioneze ideal cu angrenaj cu 3 foi. Apoi a apărut Ninety Nine care era gândită să meargă bine cu două foi folosind un braţ culisant şi shock spate instalat vertical.

Acum noul Ninety Six 2016 se întoarce la shock-ul instalat orizontal, la ansamblul suspensiei instalat vertical şi la designul gândit special să funcţioneze cel mai bine cu angrenaje cu o singură foaie. Aşadar de la 3 am ajuns la două foi şi acum la una singură.

Merida Ninety Six 2016 01Unul din motivele pentru care Merida s-a întors la această pozitie a shock-ului este conducta hidraulică a lockout-ului suspensiei spate care este acum mai scurtă, aşadar mai uşoară. În plus aceasta nu se mişcă odată cu suspensia.

Merida Ninety Six 2016 06Suspensia este gândită să dispună de aproximativ 25% cursă negativă (sag) nivel la care Merida spune că anti-squat-ul este la 100%. Bicicleta a fost dezvoltată ţinându-se cont de înălţimea utilizatorului. Astfel cadrele S şi M vor dispune de roţi 27,5 inch, iar de la M în sus vor fi cu roţi de 29 inch.

Merida Ninety Six 2016 0729er-ul primeşte o cursă a suspensiei spate de 96mm, în timp ce varianta cu roţi 27,5 va dispune de 110mm suspensie spate. Ambele biciclete (29er şi 27,5) vor fi echipate cu furci cu suspensie de 100mm. Mici modificări ale locaţiei pivotului superior la fiecare dimensiune de roată înseamnă că estetica este corectă şi îmbunătăţeşte înălţime de încălecare la 29er.

Vor exista patru niveluri de cadre, de la carbon complet la aluminiu complet însă toate vor dispune de rocker link din carbon. În plus toate părţile componente ale cadrelor sunt compatibile între ele (29er cu 27,5) de vreme ce geometria este la fel. Acest lucru înseamnă că până şi cele mai ieftine modele au geometria optimizată pentru curse. Suspensia M.O.R.E. se ocupă de cinematică şi asigură ciclistul că este la fel indiferent de mărimea cadrului pe care îl foloseşte.

Merida Ninety Six 2016 08Merida utilizează Smart Entry System prin care ghidarea internă a cablurilor este făcută în aşa fel încât acestea să rămână tot timpul întinse şi să nu zornăie la interior. Cadrele din carbon oferă ghidare internă pentru tot în timp ce cadrele din aluminiu lasă la exterior conductele hidraulice pentru frâna spate şi lock-out-ul suspensiei spate.

Merida Ninety Six 2016 04Cadrul CF5, cel mai bun, are o greutate anunţată de 1,9 kg. Cadrul CF4 foloseşte acelaşi triunghi spate, pentru faţă utilizând un triunghi din carbon puţin mai greu, dar şi mai ieftin. Cadrul CFA din carbon entry level foloseşte acelaşi triunghi faţă uşor, dar în spate dispune de un triunghi din aluminiu.

Merida Ninety Six 2016 02Geometria este aliniată la trendul 2016 asta însemnând ampatament mai scurt, BB şi head tube amplasate mai jos plus un reach mai lung. Acestea imprimă ciclistului o poziţie mai agresivă şi potrivită pentru cursele de cross country.

Spaţiul pentru anvelope voluminoase este în limite decente pentru o bicicletă cu aşa suspensii scurte. În acelaşi timp prinderile rămân la 12×142 pentru roata spate. Pe noua Merida Ninety Six nu avem opţiune Boost.

Merida Ninety Six 2016 03Bicicleta va fi încercată şi de noi la începutul lui octombrie a.c.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentImprezzio Global MTB Marathon va avea loc duminică
Articolul următorMănuși și cască BikeForce, fabricate de către KeroBike, la test
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ