Noua Salsa Cutthroat pentru aventură

0

Cam dintotdeauna ştiam că atunci când spui aventură spui mtb pentru că pe o bicicletă de munte descoperi forestierele şi potecile interesante şi izolate care te duc în locuri prin care treci o singură dată în viaţă. Şi bicicleta de şosea îţi oferă aventura pentru că şi asfaltul are farmecul lui, în ţările „civilizate” drumurile asfaltate urcându-te şi la altitudini de peste 2.500m. Însă în ultima vreme am observat apariţia unei noi specii de bicicletă intitulata direct „bicicleta de aventură”. Aceasta este o combinaţie dintre mtb şi cursieră, o combinaţie care aparent ia ce este mai bun din amândouă pentru a-ţi oferi aventura perfectă. Însă atunci când pui şi un strop de „adrenalină” în amestec se pare că obţii bicicleta cu care poţi face aventură în ritm de concurs.

Este şi cazul de faţă al noii Salsa Cutthroat, o bicicletă cu un nume cel puţin ciudat pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu speciile de peşti. Cutthroat a fost construită de cei de la Salsa special pentru cursa Tour Divide, un concurs care traversează lungimea Munţilor Stâncoşi pe o distanţă de 4.418 km între Canada şi Mexic. Este o cursă cel puţin Epică, iar Salsa a denumit bicicleta Cutthroat după ce a aflat că această specie de păstrăv este peştele oficial al tuturor statelor americane prin care trece concursul.

salsa Cutthroat_Rival_04Ok, suficient cu istoria, să vedem de ce este atât de potrivită această nouă bicicletă pentru aventură.

Începând cu cadrul din carbon Cutthroat este practic un mtb cu ghidon de cursieră. Însă pentru a oferi ciclistului şi complianţa pe care suspensia unui mtb o are bicicleta dispune de Class 5 Vibration Reduction System. Astfel ţevile seat stay ale cadrului sunt orientate vertical în timp ce ţevile chainstay sunt orientate orizontal. Asta poate să sune ciudat până când îţi dai seama că ţevile seat stay sunt gândite să flexeze spre exterior pentru a oferi confortul necesar. Pe cadru pot fi folosite anvelope mari de până la 29×2.4. Prin lipsa punţilor întăritoare care unesc în mod normal ţevile seat stay şi chain stay se oferă şi mai multă degajare pentru noroi.

salsa Cutthroat_Rival_03Pentru a face faţă nevoilor turelor de aventură pe Cutthroat se pot instala 2-3 suporţi pentru bidoane de apă în funcţie de mărimea cadrului, doi montanţi suplimentari pentru accesorii, montanţi Three-Pack instalaţi pe furcă pentru alte bidoane de apă sau pentru suporţii Salsa Anything şi încă un set de montanţi pe care îi găsim pe dedesubtul ţevii top tube unde se instalează o geanta specială pe care Salsa urmează să o lanseze.

Bicicleta dispune de furca Firestarter din carbon şi prindere thru axle pentru roţi faţă-spate (15×100 şi 12×142). Geometria este gândită în jurul furcii Firestarter care este echivalentul unei suspensii de 100mm.

Cele doua opţiuni pentru noua bicicletă sunt Salsa Cutthroat Rival 1 care dispune de frâne hidraulice pe disc Sram Rival, transmisie 1x Rival 1 şi pinioane GX 10×42 la preţul de 3.999$.

Salsa Cutthroat Carbon X9 dispune de shiftere Sram Apex, schimbător spate Sram X9 Type 2 şi faţă X7 şi frâne mecanice pe disc BB7 la preţul de 2.999$.

salsa Cutthroat_X9_01 salsa Cutthroat_X9_02

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCanfield Brothers Yelli Screamy: un 29er ca niciun altul
Articolul următorSRAM trece la sistemul “flat mount” pentru frânele pe disc la grupurile de şosea Red, Force şi Rival
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ