Noua Orbea Occam e pe 29, mai lungă și mai pregătită de All-Mountain

0

Orbea Occam a fost complet reproiectată și a suferit și o schimbare de personalitate, combinând calitățile de TR și AM a modelelor anterioare într-o singură bicicletă gata pentru orice provocare ne oferă muntele. În timp ce generația anterioară oferea alegerea între eficiența la urcare și cursa lungă, noul model este fix la mijloc cu o cursă de 140 mm în spate și roți de 29.

Cu un design, o construcție și cu componente mai bune decât cele lansate acum doi ani pe generația anterioară Occam, noul model promite viteză, stabilitate, greutate și eficiență la urcare caracteristice ambelor modele TR și AM însă într-o singură bicicletă. Oferită doar cu roți de 29, noua Occam primește o suspensie spate de 140 mm și posibilitatea de a opta în față pentru o furcă de 140 sau 150 mm.

Definită acum foarte clar ca model de trail, noua Occam promite capacități tehnice mult îmbunătățite față de vechiul TR datorită cursei mai mari cu 20 mm a suspensiei. Suspensia spate fără pivot a fost înlocuită cu una cu pivot simplu, concentric în jurul axului spate și cu un cadru asimetric.

Din punct de vedere cinematic noul cadru nu e mult diferit de cel anterior, deși pare că pivotul principal a fost puțin ridicat. Spatele flexibil a fost înlocuit cu un pivot la axul spate dar a păstrat amortizorul prins pe toptube, cu un braț scurt. Însă modul în care se mișcă acesta față de cadru e cu totul nou.

Noul design asimetric include o bară între seattube și downtube care e montată doar pe partea transmisiei pentru a prelua mai bine forțele acesteia și a suspensiei, la fel ca la modelul nou Orbea Rallon pentru enduro. Accesul la amortizor e un pic îngreunat, însă Orbea a construit un cadru mai rigid și a reușit și să includă un suport de bidon de dimensiuni normale. Sistemul ar trebui să ajute montarea bidonului mai jos pe cadru, pentru coborârea centrului de echilibru și pentru echilibrarea greutății transmisiei de pe partea opusă.

Modelele Occam din carbon folosesc fibrele de top OMR pentru fabricarea cadrelor monococă, amestecând fibre hi-mod cu fibre cu rezistență mare pentru a optimiza performanța și durabilitatea. Dacă carbonul face crearea de astfel de forme destul de simplă, modelul din aluminiu primește aceleași detalii cu o greutate ceva mai mare dar un preț mai mic.

Indiferent de materialul din care e fabricat cadrul, noile Occam au toate rutare internă a cablurilor, monobloc clasic filetat, protecții de cauciuc integrate în downtube și chainstay și pivot cu rulmenți etanși Enduro. Bicicleta este compatibilă doar 1x și are la pivotul principal integrat un chain guide, tija e de 31.6 mm cu rutare internă, butucii sunt Boost iar Orbea oferă garanția pe viață pentru cadru.

Disponibilă în 4 mărimi, între S și XL, noul Occam cu cursa de 140 mm este mai lung și are unghiul furcii mai mic chiar și decât vechiul model AM. Noua bicicletă are unghiul furcii de 66 de grade și cel al tijei de șa e cu 3 grade mai mare, la 77 de grade, pentru a favoriza urcarea. Lungimea în față a crescut cu 2 cm și a primit pipe și mai scurte, în timp ce chainstay-urile s-au lungit la 44 cm iar monoblocul a fost coborât puțin.

Ca de obicei, Orbea oferă Occam într-o mare varietate de opțiuni de echipare, cu prețuri de la 2300 Euro pentru modelul Occam H30 cu transmisie SLX (H vine de la hidroformare), 2800 Euro pentru modelul H20 cu NX Eagle sau SLX/XT și 3300 Euro pentru H10 cu XT.

Modelele din carbon încep de la 3800 Euro pentru M30 cu SLX până la 7600 Euro în echiparea de top Occam M-LTD cu XTR 1×12.

Orbea a oferit mereu posibilitatea de a personaliza echiparea. Astfel, se poate opta pentru o furcă Fox 34 cu cursa de 140 mm pentru a favoriza urcarea sau una Fox 36 de 150 mm pentru coborâri mai agresive.

Specificațiile mai multor componente pot fi modificate, în plus se poate alege chiar și o schemă de culoare personalizată pentru un Occam unic.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și cea a importatorului în România.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentDrag Hardy TE (2019)
Articolul următorCu bicicleta în Cindrel, munţii Cindrel!
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ