Noua Trek Domane e mai aerodinamică și mai confortabilă

0

Trek a lansat o nouă Domane, cea mai versatilă și confortabilă cursieră a lor de top. Cu aerodinamica îmbunătățită, un sistem IsoSpeed mai bun și cu spațiu pentru anvelope imense de 38 mm, Trek spune că e cea mai rapidă Domane făcută vreodată. Bicicleta trece și la un sistem unitar de mărimi, eliminând cele separate pentru femei și bărbați.

Domane este cursiera Trek polivalentă, de tip endurance, în comparație cu modelul ce se axează pe aerodinamică Madone și pe cel pentru cățărare Emonda. Pentru 2020, bicicleta a fost complet refăcută, cu schimbări și îmbunătățiri aproape la fiecare punct al acesteia. Modelele SL folosesc în continuare sistemul deja testat IsoSpeed Decoupler în timp ce modelele de top SLR împrumută modelul reglabil de IsoSpeed pe toptube de la Madone.

Cadrul SL folosește carbon OCLV 500 pentru o greutate de 1265 g în timp ce SLR folosește fibre OCLV 700 pentru o greutate de 1235 g. Aerodinamica a fost îmbunătățită, Trek anunțând că bicicleta e mai rapidă cu 1 minut pe oră decât modelul anterior Domane.

Toate modelele noi Domane folosesc doar frâne pe disc, eliminând opțiunea pentru frâne pe jantă. Discurile de 160 mm și prinderile de etrier flat mount sunt standard. Roțile foloses ax de 12×100 mm în față și de 12×142 mm în spate.

Un efect benefic al frânelor pe disc este spațiul imens pentru anvelope, noua Domane având loc pentru anvelope de 38 mm sau de 35 mm cu aripi ce se prind în puncte de atașare ascunse, ceea ce o face o opțiune interesantă chiar și pentru gravel. Majoritatea modelelor vin echipate standard cu anvelope de 32 mm, despre care Trek spune că sunt mai rapide decât cele înguste în toate condițiile. Trek spune că aerodinamica începe să își facă efectul la viteze de peste 40 km/h și că recomandă anvelope de 28 mm pentru competiție.

Toate modelele Domane vin cu transmisii cu angrenaj dublu, deși ele sunt complet compatibile cu transmisii 1x. Domane continuă tendința Trek de a monta monobloc filetat T47, lucru lăudat de toți clienții și mecanicii.

Pipa folosește un ghid de cablu simplu în partea de jos pentru a ajuta la fixarea cămășilor, păstrând posibilitatea folosirii unei pipe normale pentru reglaje și depanare ușoară.

Pipa are de asemenea suport integrat de lumini, cameră sau computer, care păstrează zona ghidonului ordonată.

Șaua și tija de șa au fost îmbunătățite cu un design nou, partea de sus a tijei de șa intrând în țeava acesteia, nu prin afara ei. Există două lungimi de tijă pentru a asigura diferite reglaje.

Poate cea mai mare îmbunătățire la Domane este folosirea sistemului IsoSpeed reglabil pe toptube la modelele de top SLR (modelele SL păstrând sistemul nereglabil). Împreună cu un sistem îmbunătățit de amortizare a vibrațiilor, Trek anunță o îmbunătățire cu 27% a amortizării vibrațiilor față de vechiul Domane.

În față e folosit sistemul standard IsoSpeed, cu un pivot superior și cu flex proiectat în tubul furcii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Domane folosește un sistem interesant de depozitare în downtube, ce se deschide cu o singură manetă. În interior e un multitool proiectat specific să elimine orice zgomot.

Fiecare Domane vine în pachet cu o trusă de scule rulabilă, dar trebuie cumpărate separat elementele acesteia (cameră de rezervă, tuburi de CO2…)

 

Majoritatea modelelor Domane folosec geometria Trek Endurance, cu un headtube mai mare pentru cicliștii de performanță medie. Totuși modelul de top Project One SLR oferă opțiunea geometriei Pro Endurance H1.5 în mărimile 54, 56, 58 și 60 cu un headtube mai scurt cu 4 cm și un reach ceva mai mare. Această opțiune va fi disponibilă doar peste câteva luni, momentan fiind produse doar modelele cu geometrie standard.

O altă noutate e că Domane folosește un sistem de mărimi unic neutru la care s-ar putea să treacă toate modelele Trek. Aceștia spun că au găsit o geometrie ce se potrivește pentru toată lumea.

Modelul de top Domane SLR 9 are prețul de 11299$ și e echipat cu DuraAce sau eTap și cu roți Bontrager Aeolus XXX, cu o greutate de 7.98 kg, respectiv 8.078 kg.

Domane SLR 7 are prețul de 7799$, e echipată cu Ultegra (8.48 kg) sau Force eTap (8.61 kg) și cu roți Bontrager Aeolus Pro 3V TLR.

Domane SLR 6 costă 6800$ și vine doar cu componente Ultegra (8.71 kg) și roți Bontrager Aeolus Pro 3V TLR.

Domane SL 7 e disponibil cu eTap (6199$, 8.79 kg) sau Ultegra (5999$, 8.6 kg).

Domane SL 6 e echipată doar cu Ultegra, are prețul de 3799$ și 9.12 kg.

Domane SL 5 costă 2899$ și e echipată cu Shimano 105.

Cel mai ieftin model e Domane SL 4 la 2499$ echipată cu Shimano Tiagra și angrenaj Praxis.

Noua Trek Domane e deja disponibilă în toate versiunile standard, inclusiv Project One, doar modelele cu geometrie H1.5 fiind disponibile în câteva luni.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentOrbea Oiz vine în 2020 cu un cadru din aluminiu mult mai accesibil
Articolul următorMakken rupe potecile din Hafjell Bike park!
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ