Trek Fuel EX vine în 2020 cu o geometrie modernă și spațiu pentru anvelope mai mari

0

Trek a anunțat noul Fuel EX 2020, modelul lor de performanță pentru MTB Trail. Cu o cursă mai lungă decât modelul de XC Top Fuel, acesta are spațiu pentru anvelope mai mari și o geometrie mai lungă pentru a face față traseelor ce nu sunt potrivite pentru o bicicletă cu cursă scurtă. Trek a optat pentru furci cu brațe groase pe toate modelele de top, împreună cu frâne serioase de la Shimano pe toate versiunile de preț.

Gama full suspension de la Trek devine foarte bogată. Top Fuel este modelul de XC cu cursă scurtă iar noul Fuel EX 2020 câștigă un pic mai multă cursă devenind un model pur de trail.

Cadrul a devenit mai lung, cu un unghi mai mic al furcii, pentru un comportament îmbunătățit pe poteci dificile și la lovituri dure.

Împreună cu asta, cursa furcii a crescut la 140 mm iar amortizorul ce are acum o prindere inferioară mai solidă oferă o cursă de 130 mm. Există acum spațiu pentru anvelope de până la 2.6, toate modelele venind echipate cu Bontrager XR4 Team Issue 2.6. După cum e moda în ultima vreme, cadrele sunt compatibile doar cu transmisii 1x.

Trek a lăsat loc pentru tije dropper cu cursă mai lungă – 100 mm la cadrele XS și SM, 150 mm la cele MD și mărimile mari și 170 mm la cele LG și XL în versiunile 9.8 și 9.9.

Trek folosește și sistemul lor util de stocare în interiorul cadrului, ce include un suport de bidon cu acces lateral și trusa de scule Bontrager, dar care vine goală.

Suspensia spate a fost revizuită și rigidizată, cu niște detalii importante. Chiar dacă sună simplu, Trek a raportat că a fost destul de complicat pentru Fox să adauge un buton de rebound numerotat, pentru a ști exact care este reglajul curent – acest lucru adaugă niște pași destul de serioși în procesul de fabricație a amortizorului.

 

 

 

 

 

 

Sistemul Trek Mino reglează unghiul furcii și înălțimea monoblocului, pentru a adapta bicicleta nevoilor specifice ale traseului. Din fabrică vine în poziția high.

Suspensia față a trecut la 140 mm pe toate modelele, cele de top primind furci Fox 36 pentru rigiditate și comportament excelent pe trail.

Trek folosește doar frâne Shimano cu 4 pistoane pe modelele de top. Triunghiul spate folosește un pivot activ la axul spate, pentru a păstra suspensia activă la frânare.

Headtube-ul folosește sistemul Knock Block pentru a bloca cursa ghidonului și a evita distrugerea downtube-ului, în timp ce rutarea Control Freak este pregătită atât pentru transmisii mecanice cât și pentru Di2.

Transmisia este doar 1x pe Fuel EX iar distanța dintre lanț și chainstay e foarte mică pe pinionul de 10t, de ordinul 1-2 mm. Dimensiunea maximă a foii este 34t.

Monoblocul bicicletelor Trek a fost un subiect discutat mult în ultima vreme, multe trecând la standardul filetat T47. Trek a confirmat însă că Fuel EX va folosi sistemul PressFit BB92.

La fel ca la noul Domane, Trek a trecut la un sistem de mărimi unisex și pe Fuel EX, două scheme de culori fiind disponibile pe toate modelele. Mărimea S oferă opțiunea roților de 27.5 sau de 29.

Nu toate versiunile vor fi disponibile în toate țările, în special modelul Fuel EX 9.9 X01 AXS la 9099 Euro ce nu va fi disponibil în SUA. Există și câteva modele cu transmisie Shimano ce se produc doar la comandă.

Cadrul Fuel EX carbon costă 3299 $ și vine în pachet cu amortizorul, cuvetele și pipa.

Modelul Fuel EX 9.9 X01 costă 7499 $ sau 9999 $ în versiunea cu XX1 AXS wireless.

Fuel EX 9.8 GX are transmisie SRAM GX și costă 5499 $.

Fuel EX 9.7 are transmisie combinată SRAM GX și NX și costă 4099 $.

Pe partea de aluminiu, cadrul costă 1999 $.

Fuel EX 8 are transmisie SRAM GX și prețul de 3499 $.

Fuel EX 7 are transmisie SRAM NX și prețul de 2899 $.

Fuel EX 5 are transmisie Shimano Deore M6000 cu 10 pinioane (11-42t) la prețul de 2099 $.

Trek va oferi Fuel EX și prin programul Project One, dar nu se știe încă data lansării. Toate modelele vor fi disponibile din trimestrul 4 al anului 2019.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ