Piața bicicletelor pliabile este destul de dezvoltată în România. Bicicletele de acest tip sunt practice și utile în oraș sau parc. Însă pentru mulți o bicicletă doar practică nu este suficient. Trebuie să și placă. Pegas Teoretic face parte din această categorie, a bicicletelor pliabile utile în oraș, dar care beneficiază și de factorul “cool”. Neoficial am aflat că în cercurile restrânse, înainte de lansare, bicicletei i se spunea „proiectul Bromson”, în sensul că ar fi concurat cunoscutele pliabile britanice Brompton. Noua Teoretic nu se ridică la nivelul unui Brompton însă punctează bine la alte capitole, prețul fiind unul din ele.

Pegas Teoretic este o bicicletă pliabilă mică și asta pentru că folosește roți mici de 16 inch, la fel ca multe din bicicletele de copii. Însă aceste roți de dimensiuni mici nu înseamnă deloc viteză mică. Pinionul mic de 11 dinți alături de foaia foarte mare cu 52 dinți, oferă o viteză maximă foarte bună. Elementul „cool” este păstrat și la roata față unde avem o spițare specială, radială, fără încrucițări.

Geometria și forma generală a bicicletei sunt foarte plăcute. Este modernă și nu arați ciudat pe ea în oraș. În opinia mea elementul „cool” este bine punctat aici. Pentru un adult cu înălțime medie, șaua trebuie ridicată la maxim. Însă împreună cu ghidonul ridicat doar moderat, îți poți imprima o poziție pe care o consider chiar sportivă. În niciun caz nu arăți ca un „bătrânel” pe o bicicletă de oraș.

Teoretic este sprintenă și manevrabilă. Poate chiar prea manevrabilă datorită roților mici și ghidonului îngust. Însă aceste specificații sunt des întâlnite la pliabile și le consider avantaje în traficul urban. Te ajută chiar și când ești pe trotuar la viteză mică. Da, nu ai voie cu bicicleta pe trotuar însă pentru cei câțiva metri de pe carosabil până la intrarea în scară sau magazin, poți face elegant slalom printre pietoni fără a-i deranja.

 

Bicicleta are doar 7 viteze, cu transmisie 1×7 și schimbător spate Shimano Tournei. Nu sunt multe viteze însă suficiente pentru un oraș chiar și cu dealuri. Foaia de 52t împreună cu pinionul mare cu 28t sunt suficiente ca să nu te chinui la deal.

Plierea este convenabilă și foarte rapidă. Se coboară șaua, se pliază ghidonul și apoi cadrul. Pliabile sunt inclusiv pedalele, iar odată pliată bicicleta rămâne în poziția asta mulțumită magneților amplasați în locuri speciale, la fel ca la mărcile scumpe de pliabile. Pliată bicicleta are doar 63 cm înălțime, 67 lungime și 34 lățime. Așadar va intra fără probleme sub biroul de la locul de muncă.

Anvelopele mi-au plăcut și ele. Deși nu sunt cine știe ce brand, sunt totuși slick de oraș, destul de late, dispun de protecție anti-pană și au inclusiv bandă reflectorizantă pentru vizibilitate laterală noaptea. Nu în ultimul rând, arată chiar bine.

Frânarea se face simplu, cu v-brake. Nu avem aici frână pe disc. Ar fi prea mult. Însă v-brake-urile au fost întotdeauna fiabile și performante. Iar în cazul lui Teoretic, te vor opri în siguranță.

Cockpit-ul este frumos. Avem o pereche de manșoane din imitație piele care arată foarte bine, dar sunt și moi, comode. După care schimbătorul spate, deși din categoria „entry”, este un Shimano Tourney care își face treaba foarte bine. Foarte amuzant este shifterul la care, pentru a schimba viteza în jos, trebuie să apeși pe un buton, nu manetă. Dacă reglajul a fost făcut bine în service, schimbarea vitezelor este impecabilă.

Mi-a plăcut și atenția la detalii. Spre exemplu la ghidon avem cablurile prinse între ele cu o spirală specială, ca să nu fluture în timpul mersului cele 3 cabluri. De asemenea butonul siguranței balamalei de pliere, și la ghidon și la cadru, este roșu. Un „fine touch” plăcut.

Șaua este suficient de lată însă nu exagerat de mare, cum găsim la bicicletele normale de oraș. Așa că aspectul destul de sportiv al bicicletei este în continuare păstrat. Șaua Selle Royal dispune și de protecții din plastic pe laterale, pentru a nu o zgâria când sprijini bicicleta de pereți.

Nu în ultimul rând, la Pegas Teoretic se pot instala aripi, pentru a putea pedala și pe ploaie sau portbagaj spate pentru a-ți fi de folos când mergi la cumpărături. Pliabila vine echipată din start cu clopoțel, catadioptrii, protecție pantalon și cric, dar fără aripi, dinam sau lumini. Greutatea mica de aproape 12 kg, în ciuda cadrului din oțel și nu aluminiu, o fac să fie potrivită și pentru doamne și domnișoare, transportatul pe scări nefiind o corvoadă.

Cât privește prețul, Teoretic este una din cele mai bune opțiuni de pe piață. Prețul este competitiv chiar dacă nu este tot timpul cel mai mic. Însă o bicicletă pliabilă pe care să și arăți bine, la același preț, nu vei găsi ușor.

Pegas Teoretic este o pliabilă sportivă care mi-a plăcut. Este departe de aspectul „bătrânesc” pe care îl au bicicletele urbane, în special cele ieftine, pedalatul prin oraș fiind eficient și plăcut. Accesoriile, pliabilitatea bună, greutatea rezonabilă și mai ales prețul competitiv o fac să fie una din primele opțiuni dacă te gândești să-ți achiziționezi o bicicletă pliabilă.

Producător: Pegas
Preț recomandat: 1.899 Lei

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentMetal Enduro anunță data pentru ediția 2017
Articolul următorProvocarea mersului cu o singură mână pe ghidon
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ