Cannondale menționează cum că această bicicletă ar fi albastră, dar dacă mă întrebi pe mine este departe de a fi chiar și bleu marin. Este mai degrabă un gri, combinat cu albastru închis, o culoare din același spectru cu cele militare, însă pe altă nuanță. În orice caz, una care mi-a plăcut în mod special și una pe care n-o întâlnești prea des pe biciclete. Ok, nu vreau să par că bat câmpii vorbind din start despre culoarea bicicletei însă în cazul de față este o specificație ce trebuia imperios menționată. Ce trebuie să mai știi despre acest noul Cannonale Trail 4 este că a sosit pentru 2018 într-o versiunea nouă, una care nu mai este banală și plictisitoare ci una care ar vrea să atragă și un nou segment de cumpărători, mai precis pe cei cărora cadrele standard nu le produc senzații tari. Iar acesta este un hardtail care poate fi la fel de bine domestic, prin păduri pe teren plat, dar și sălbatic, pe cărări de munte mai dificile. Secretul constă în geometrie, iar aceasta vine cu câteva specificații nemaivăzute în segmentul entry-level, despre care vom discuta în cele ce urmează.

Pe scurt

-hardtail cu cadru din aluminiu
-cursă a furcii de 100mm
-preț de achiziție: 3.950 lei
-roți de 29 de inch
-utilizare: Xc, poteci și recreațional

Cadru/Pe traseu

Încadrată în categoria sport și trădată de prinderile de portbagaj de pe urechi și seat stay-uri pe care te sfătuiesc să le ignori, cadrul acestei biciclete vine cu o valoare cheie pentru poziționarea head tube-ului: 68.5 grade (68 de grade pentru versiunea cu roți de 27.5 inch). Aceste două elemente crează o oarecare contradicție între cum ne sfătuiește Cannondale să folosim bicicleta și cum putem să o folosim de fapt. Dar dacă nici culoarea și nici nuanțele legate de utilizare nu te interesează și pur și simplu vrei să ieși să te dai pe munte și să o faci până îți iese sufletul, află că Trail 4 poate fi un companion numa’ bun. Poziția pe bicicletă mi s-a părut surprinzător de bună, completată de un ghidon mai lat, poate cel mai lat de pe o bicicletă entry- spre mid-level, cu o pipă scurtă, fâșneață și bine plantată pe sol. Cu un chainstay de 445mm lucrurile sunt și mai stabile pe traseu, cu toate că Trail 4 nu este neapărat o bicicletă de care să tot tragi peste obstacole ci una cu care să le depășești pur și simplu. La deal greutatea de 14.2 kg o să-și facă simțită prezența la un moment dat, însă faptul că stai bine pe aceasta face ca suferința pe urcările foarte lungi să fie mai mică.

Poziția ușor aplecată pe față mă duce cu gândul la geometria de race a modelelor mai scumpe și chiar dacă nu este similară, trebuie să reții următoarele: Trail 4 are un cadru relativ ușor, din aluminiu, seat stay-uri foarte subțiri pentru a prelua din șocurile pe care le încasează roata de spate și ulterior spinarea ta, cabluri trase prin interior și un aspect curat. Confortul se află o idee peste media clasei din care face parte, fiind asigurat extra de anvelopele mai late, de 2.25 și de o furcă de la Rock Shox.

Două prinderi pentru bidon se regăsesc pe cadru, deci bicicleta este ideală pentru ture lungi sau maratoane, iar ca un alt plus, vreau să menționez prinderea Direct Mount a schimbătorului de foi, care face ca reglajul sau montajul acestuia să fie aproape joacă de copii.

Prezentare video (testul continuă mai jos):

Echipare

Linia Deore definește transmisia, schimbătorul de pinioane fiind dotat cu tehnologia Shadow Plus și stabilizând astfel și mai mult întreg sistemul. Atât schimbătoarele cât și manetele lucrează foarte ușor, saltul tehnologic în acest segment fiind destul de mare în ultima perioadă. Shiftere sunt pe modul silent, și îți vor cere doar un pic de energie pentru a le acționa padelele. Tot la nivelul transmisiei vreau să menționez angrenajul Prowheel, cu două foi, în formatul 36/26 care fac echipă excelentă cu pinioanele 11-42: rapoarte ideale pentru urcări dificile dar rezonabile și pentru viteză.

Furca Rock Shox 30 Silver TK funcționează cu arc și prestează mulțumitor raportându-ne la clasa din care face parte bicicleta. Doar un Recon pe acest segment ar fi ceva mai performant, însă în cazul de față eu m-am mulțumit cu Lock-out-ul montat pe ghidon. Chiar dacă o aplecare spre maneta de pe braț nu m-ar fi costat mult, uneori încerc să mă bucur de extra-confort.

Anvelopele provin de la WTB, modelul Ranger, care oferă o viteză bună de rulare și o aderență bunicică. Roțile în schimb vin cu butuci negri, fără niciun brand pe ei, însă din specificații aflăm că ar fi Formula. Tot din specificații aflăm că jantele sunt Cannondale, însă logo-ul nu apare pe acestea, ci apare inscripția Shiningrims. Acestea sunt duble și capsate și par rezistente, însă nu m-au convins că s-ar potrivi descrierii. Atâta tot.

Frânele se numără printre componentele mai slabe de bicicletă și din punctul meu de vedere constrastează din nou cu geometria și capacitățile acestei biciclete. Shimano M315 nu mi se par cea mai bună alegere pentru o bicicletă cu potențial, prin urmare le-aș face un upgrade rapid, către unele din gama Deore sau SLX.

Concluzie

Pe scurt, Cannondale Trail 4 face o figură frumoasă prin aspect, grijă pentru detalii – cel puțin în ceea ce privește cadrul și geometria. Frânele nu-și au locul pe această bicicletă, în special datorită faptului că poate ataca poteci agresive, unde chiar ai nevoie de reprize serioase de frânare. Ideală atât pentru începători care vor un brand sonor și de calitate, dar și pentru cei care fac pasul de la un brand mai puțin cunoscut și care vizitează trasee ceva mai agresive, dar care sunt dipuși să plătească mai mult pentru asta. Cu micile excepții menționate, Trail 4 este cu totul altă bicicletă decât generația precedentă, una care mi-a plăcut mai ales datorită faptului că poate jongla cu relaxarea dar și cu haiducia.

Date relevante

Greutate totală: 14.20 kg fără pedale
Greutate cadru: 1.780 grame
Greutate roți*: 5.260 grame
Greutate furcă: 2.420 grame
Lățime ghidon: 760 mm
Lungime pipă: 70 mm
Greutate angrenaj: 940 grame (+BB 100 grame)
Rigiditate cadru: 100.4 Nm/grad
STW**: 56

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

La deal: 7/10
La vale: 8/10

Galerie foto:

REVEDEȚI PREZENTAREA
Manevrabilitate
80 %
Laborator
80 %
Greutate (14.2 kg)
55 %
Echipare
60 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentPrim contact – Silverback Superspeed 1.0
Articolul următorBiciclete pentru fete: sfaturi de achizitionare
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ