Continental CrossKing BlackChilli 29×2.2 2018

0

Sună un pic ciudat denumirea de CrossKing? Dar de X-King? Mai familiar? Păi și atunci X-ul ce înseamnă? Nu înseamnă Cross? Uite așa de ușor poți face analogia între vechiul model de X-King și noul CrossKing, de principiu și la bază aceeași anvelopă căreia i s-au adus câteva modificări. Desigur, cel mai probabil dacă nu lucrezi în fabrică la Conti nu o să îți dai seama de aceste schimbări, cel puțin vizual. Schimbările la nivel de dispunere a crampoanelor sunt minime, cei de la Conti însă au îmbunătățit calitatea și construcția pereților laterali. Am avut la dispoziție versiunea Black Chilli, Protection, care cumva costă cu 4 lei mai puțin decât versiunea Race Sport testată în 2016, iar asta nu poate fi decât o veste bună. Mai mult decât atât, cu toate că este ceva mai grea, oferă mai multă protecție decât versiunea cea mai ușoară (deși să fim serioși, Conti nu prea a urmărit niciodată să ofere cele mai ușoare anvelope).

Iar acum că am stabilit povestea cu greutatea, acesta fiind oarecum relativă și raportată la nevoile fiecărui rider în parte, o să trecem la povestea cu protecția la pană, și ea la fel de relativă în funcție de modul în care exploatezi anvelopele. Cross King-ul este ca și până în prezent o anvelopă cu o arie largă de utilizare, oferită în nenumărate versiuni. În decursul anilor, am folosit aceste anvelope atât la Cross Country cât și la Enduro, iar în lipsă de idei, pentru câteva luni, chiar și la street. Adevărul este că Cross King a rămas aceeași anvelopă rapidă care reușește cumva să le îmbine pe toate, însă fără a excela în vreun anume punct.

Este acea anvelopă pe care o cumperi când vrei una care să presteze la fiecare capitol sau când pur și simplu nu te poți decide ce vrei cu adevărat. Nu e nici cea mai ușoară, nici cea mai rapidă, nici cea mai aderentă și nu oferă nici cea mai ridicată protecție la pană, însă dacă le pui în ordine invers-pozitivă, o să realizezi că de fapt te satisface 80% la fiecare capitol. O calitate rară pentru o anvelopă în zilele noastre. Revenind la protecția la pană de care discutam, pe traseul de enduro de la Ciocanu m-am ales cu un snakebite de toată frumusețea, pus la zid fiind de oamenii de prin zonă pentru că nu folosesc aceste anvelope tubeless. Odată aruncate pietrele, de care m-am ferit cum am putut, am băgam ceva mai multă presiune în anvelope (1.9 br față de 1.7 bar cât era inițial), pentru un full-suspension și un rider, în persoana mea, care cântărește 68 de kg. Lucrurile au mers ca unse ulterior.

Raportat la vechiul model nu pot spune că existe modificări semnificative pe care să le simți. Important este că a rămas aceeași anvelopă all-round care cu siguranță va satisface nenumărate gusturi mai ales prin numărul mare de modele și variante, acesta fiind de altfel secretul unei anvelope de succes. Așadar, totul este așa cum trebuie, tipic nemțesc.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ