Avem pe piață o mulțime de mărci producătoare de ghidoane, șei, pipe, tije de șa și tot ce mai ține de “cockpit-ul” unei bicilete, adică partea din bicicletă care vine în contact cu ciclistul. Există variante mai scumpe și mai ieftine, mai din aluminiu sau carbon, mai ușoare și mai grele, ceva pe gustul fiecăruia.

Recent pe piață a mai apărut o opțiune denumită BikeBone, marcă proprie a celor de la BikeFun România. Oferta lor cuprinde tot ce ține de cockpitul din aluminiu. Pentru ghidon avem două variante, doar pentru mtb – flat și cu rise, pentru pipă avem 6 variante de lungime, iar pentru tija de șa avem trei variante pentru diametru. Pentru manșoane și șei există foarte multe opțiuni de modele. Calitatea de fabricație este foarte bună, originea aluminiului fiind Taiwan. Acesta este și motivul pentru care piesele au o greutate suficient de mică. Aspectul este iarăți de nota 10, impresia fiind de produs apropiat de nivel premium.

Colecția de componente BikeBone o văd potrivită pentru o bicicletă entry sau medie. Nu sunt slabe calitativ însă nu pot spune că ar fi pentru mine prima opțiune. Le văd însă perfecte dacă ai de gând să construiești o bicicletă de la zero din cel puțin trei motive: toate piesele fac parte din aceeași familie și se asortează, există multe opțiuni de variante pentru fiecare piesă în parte, iar stocul din magazin este în general bine aprovizionat, BikeFun având o rețea mare de distribuție în România.

Ghidonul BikeFun BikeBone este disponibil în două variante: drept și „ridicat”. Varianta flat pe care am primit-o noi, are o lățime de 710 mm, o curbură „backsweep” de 7 grade, prindere cu diametru de 31,8 mm, construcție din aluminiu 6061 „double butted” și o greutate pe care am măsurat-o la 269 grame. Lățimea de 710 mm o consider suficientă, chiar dacă azi mulți preferă lățimi mai mari pentru control mai bun. Însp pentru o bicicletă „normală”, cu utilizare zilnică în oraș, parc sau pe drumuri forestiere, lățimea de 710 este suficientă.

Pe de altă parte varianta „rise” vine cu o lățime de 740 mm. Are aceleași specificații ca și ghidonul flat în ce privește aluminiul, diametrul de prindere și unghiul backsweep, în schimb dispune de înălțare de 25 mm. Asta îl face să fie bun și pentru trail mtb sau poate chiar enduro. Greutatea oficială pentru acest ghidon este de 330 grame.

Tija de șa BikeFun BikeBone mi-a plăcut în special mulțumită sistemului de prindere cu un singur șurub. Greutatea variantei primită de noi, adică pentru diametru 27,2mm, are o greutate măsurată de 269 grame, mai puțin în comparație cu una similara de la Specialized, FSA, Sector sau Acor. La interior, tija dispune și de un arc suplimentar care împinge spre exterior capetele de fixare a railurilor șeii. Sistemul se numește „EZ Spring”. Aceste specificații fac ca instalarea șeii să se fie extrem de ușoară, iar reglarea unghiului șeii foarte de rapid.

Tija de șa este disponibilă în trei variante toate cu aceeași lungime de 400 mm: diametru de 31,6; 30,9 și 27,2 mm. Construcția tijei este din aluminiu 6061 T6, șurubul fiind din oțel inoxidabil. Deci nu se mai pune problema de rugină și blocare. Colecția de tije de șa include doar adeastă variantă, cu „offset” zero pentru șa. Motivul pentru care BikeFun a decis să nu ofere și tije cu offset este că în general bicicletele vin din fabrică cu tije cu offset. Așa că dacă dorești să schimbi tija de șa, cel mai probabil îți dorești una fără offset. Pe de altă parte dacă construiești o bicicletă de la zero, poate îți dorești totuși o tijă care să aibă offset.

Pipa de la BikeBone este disponibilă în nu mai puțin de 6 variante de lungimi: 80, 90, 100, 110, 120 și 130 mm. Construcția este aceeasi, din aluminiu 6061 T6 la care se adaugă cele 6 șuruburi din oțel inoxidabil. Prinderea este pentru ghidon cu diametrul de 31,8 mm, iar pentru furcă avem 28,6 mm. Unghiul pipei este de 8 grade și poate fi în sus sau în jos, în funcție de cum îți place, mai spre “race” sau mai spre „touring”. Înălțimea de fixare pe gâtul furcii este de 4 cm.

Construcția pipei este și aici de calitate foarte bună. La fel și aspectul, foarte plăcut. Greutatea variantei de 100 mm am măsurat-o la 140 gr, iar pentru lungimea de 110 mm am măsurat-o la 154 gr, mai puțin decât pipe similare de la FSA sau Ritchey model mai ieftin. La greutatea mică contribuie și decuparea destul de mare din zona de prindere pe gâtul furcii, dar și plăcuța minimalistă care fixează ghidonul.

Manșoanele BikeFun Skingrip sunt fabricate din silicon, așadar nu din spuma sau plasticul pe care îl întâlnim deobicei. Fiind din silicon, aderența la mână este foarte bună. Deci sunt slabe șanse să-ți alunece din neatenție. Pe de altă parte această aderență face ca și instalarea pe ghidon să se facă greu, chiar foarte greu. În general manșoanele care nu dispun de sistemul rapid de instlare „lock on” cu șurub, se introduc umezind cu apă ghidonul și interiorul manșonului. Făcând asta inserarea se face fără probleme la un manșon normal. La acestea însă instalarea s-a facut foarte greu chiar și cu apă. Pe de altă parte efortul a meritat, pentru ca BikeFun Skingrip sunt confortabile la mână și sigure în timpul pedalatului. Le-am cântărit la doar 68 grame perechea.

Șaua este modelul Cortina. BikeFun are în ofertă o mulțime de variante, nu mai puțin de 25 de modele. Cortina este disponibilă în două variante, cu print alb sau verde. Partea cea mai bună e că în realitate șaua este Velo, un brand cunoscut pe acest segment, care echipează „stock” foarte multe din bicicletele de pe piață.

Cortina dispune de câteva specificații care o fac să fie mai confortabila în timpul mersului, spre exemplu deschizătura din mijloc denumită ZoneCut™ ce ajută la aerisire mai bună, railurile de tip ArcTech™ pentru elasticitate și canalul longitudinal, toate contribuie la confort sporit în timpul pedalării. În turele de 50-60 km pe offroad, toate aceste specificații plus forma generală a șeii, au ajutat. Nu am simțit disconfort. Șasiul este construit din plastic, iar railurile din oțel CrMo. Acestea dispun și de gradații, pentru a-ți fi mai ușor la instalare. Greutatea măsurată de noi a fost de 326 grame.

Per ansamblu familia de componente BikeBone mi-a plăcut. Construcția și finisajul sunt de nota 10, aluminiul venind din Taiwan. Le văd perfecte pentru situația în care vrei să-ți construiești de la zero o bicicletă pentru utilizare zilnică, un “cal de bătaie” bun și în oraș și la excursii de touring și trekking. Vrei componente de calitate, dar care se și asortează. Un alt avantaj al componentelor BikeBone este rețeaua mare de distribuție BikeFun și garanția pe care o primesți în țară.

Greutate Specificații Preț
Ghidon BikeFun BikeBone 269 g (710mm) Construcție aluminiu 6061 T6; tehnologie „double butted”; lățime 710 mm flat și 740 mm rise; rise 25mm; unghi backsweep 7 grade; diametru 31,8mm. 99 lei
Tijă de șa BikeFun BikeBone 269 g (27,2 mm) Construcție aluminiu 6061 T6; șurub oțel inoxidabil; fixare șa EZ Spring; lungime 400 mm; offset zero; diametre: 27,2 30,9 31,6 mm. 113 lei
Pipă BikeFun BikeBone 140 g / 100 mm; 154g / 110 mm Construcție aluminiu 6061 T6; șuruburi oțel inoxidabil; lungimi: 80, 90, 100, 110, 120, 130 mm; prindere ghidon 31,8mm; prindere furcă 28,6mm; unghi 8 grade; fixare furcă 4 cm. 103 lei
Manșoane BikeFun Skingrip 68 g Construcție din spumă siliconică; culori: negru, alb, verde; dopuri incluse 81 lei
Șa BikeFun Cortina 326 g Instalare ArcTech™; aerisire ZoneCut™; railuri oțel, dimensiuni 272×151 mm. 109 lei

 

Producător: BikeFun

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentExtravagantul model Dimond Marquise vine și el cu discuri la Kona
Articolul următorEnduro în Spania – To Infinity and Beyond the Flow
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ