La începutul sezonului am testat noile anvelope Vee Tire Rail Escape, cauciucuri gândite special pentru concursuri. Voi detalia mai jos ce înseamnă „special pentru concursuri”. Le-am testat mai întâi cu ocazia maratonului pe etape Mitas 4 Islands din Croația la care am participat. A durat atât de mult publicarea recenziei pentru că aparent s-au uzat prea repede. Crezând că este defect de fabricație am luat legătura cu importatorul pentru a mă lămuri. Lucrurile nu s-au mișcat chiar repede așa că între timp le-am folosit și la alte concursuri din România, dar și la ture recreaționale.

Încep direct prin a spune că aceste Vee Tire Rail Escape de 29×2.25 sunt cele mai performante anvelope mtb pe care le-am încercat vreodată în „cariera” mea de mtb-ist. Așa că dacă nu ai timp să citești întreaga recenzie te poți opri aici și merge direct la magazin să le cumperi. Ce înseamnă „performant”? Simplu spus înseamnă aderente cam în orice condiții. Însa specificațiile tehnice și chiar prețul sunt bune în comparație cu alte anvelope similare de pe piață.

Vee Tire Rail Escape sunt disponibile în trei opțiuni: modelul clasic negru, varianta cu margini maro și protecție suplimentară la pană și varianta de top cu margini maro, protecție la pană și skinwall. Prețul variază între 160 și 200 lei în funcție de model. La test noi am avut modelul de top cu skinwall. Pe lângă specificațiile tehnice și tehnologiile folosite, anvelopa Rail Escape cu skinwall arată și bine pe bicicletă, cunoscătorii întorcând capul după bicicleta ta pentru a te întreba detalii.

Modelul încercat de noi este 2017. Ne-am dat cu aceste anvelope aproape întreg sezonul așa că informația vine numai bine pentru 2018, când importatorul ne-a transmis că va reaproviziona stocul, la data publicării acestui material, fiind „sold out”.

Anvelopa a fost creeată împreună cu ciclistul italian Andrea Tiberi, care a concurat în 2016 la Jocurile Olimpice de la Rio în echipa de mtb a Italiei. Feedback-ul lui a fost util la poziționarea și stabilirea unghiurilor de atac a crampoanelor. Pe de altă parte Vee Tire a furnizat cauciucul cu care s-a fabricat noul Rail Escape. Se pare că a fost o combinație câștigătoare.

Anvelopa este alcătuită din doi compuși de cauciuc cu durități diferite: 56A pe centru și 48A pe margini. Este vorba de DCC Compound (Dual Control Compound) de la Vee Tire. Pe centru cauciucul este mai tare, pentru a rezista mai mult în timp, iar pe margini este mai moale, pentru aderență mai bună la viraje. Pentru ca cifrele de mai sus să-ți spună ceva, duritatea de 60A este folosită la anvelopele auto, dar și majoritatea anvelopelor de bicicletă deci destul de tare. În timp ce duritate 40A are o gumă de șters.

Cauciucul cu duritatea 48A din alcătuirea lui Rail Escape este denumit „Tackee Compound” de către Vee și este unul din cele mai moi cauciucuri. Compania spune că este ideal inclusiv pentru all-mountain și enduro pentru aderență perfectă oriunde. În plus Tackee oferă un „rebound” mic. Cu alte cuvinte roata nu sare ca o minge din piatră în piatră. Desigur și suspensia are un rol important însă performanța este cu atât mai mare dacă și cauciucul ajută. Această specificație contribuie la un control excelent pe coborâri.

Vee Tire Rail Escape are o carcasă Synthesis Skinwall, practic un strat în plus care oferă protecție suplimentara la înțepături și tăieturi. Tehnologia vine din industria auto însă este adaptată la biciclete. Astfel, stratul Synthesis este mai ușor în comparație cu carcasa standard de anvelope. În plus oferă și o imagine estetică mult mai frumoasă.

Vee Tire spune că noile Rail Escape au fost gândite cu „endurance in mind”. De asemenea ne mai spune că sunt rapide și aderente indiferent de teren, făcând față fără probleme pietrelor, rădăcinilor și terenului dificil. Dacă partea a doua am găsit-o 100% adevărată, prima nu s-a confirmat din punctul nostru de vedere. Anvelopele s-au uzat destul de repede. Dacă ne uitam la specificații, le duritatea cauciucului, era de așteptat. Vedem că anduranța nu a fost chiar pe primul plan, ci performanța.

Densitatea de 120TPI a carcasei oferă anvelopei o suplețe peste medie. Asta înseamnă nu doar performanță bună pe teren dificil, dar și un confort suplimentar pentru ciclist. Pentru mine a însemnat foarte mult în timpul celor 4 etape din Mitas 4 Islands. Faptul că nu trebuia să mă protejez la fel de mult de-a lungul zilei, anvelopele având o parte din grija asta, îmi permitea să ma concentrez asupra altor task-uri. Reușeam astfel să ajung la finiș mai odihnit, dar și poziționat mai bine în clasamentul etapei. Varianta Skinwall testată de noi, vine cu talon pliabil, din nou un plus de confort pe traseu și greutate redusă.

Spuneam la început că anvelopele au fost făcute special pentru concursuri. Am observat asta după aproximativ 800 km parcurși când am observat o uzură evidentă a profilului. Am întrebat importatorul dacă este normal și mi s-a spus că da. În condiții de concurs anvelopele rezistă în jur de 600 km, iar la o utilizare normală, în jur de 1000 km. Pare foarte puțin, dar cam asta înseamnă ceva „pentru concurs”. Înseamnă performanță maximă pe distanță scurtă. Și este plauzibil dacă ne gândim că o anvelopă de Formula 1 ține doar 60-120 km în funcție de compuși.

În teren noile Vee Tire Rail Escape au fost excelente. Compușii moi din alcătuirea carcasei au oferit aderență incredibilă, dar în același timp nu aveau frecare mare care să mă țină pe loc la deal sau pe plat. Compușii mai tari de pe mijloc îmi permiteau să rulez repede pe drept în timp ce lateralele moi ofereau aderență perfectă. Pe un traseu cu pietre și rădăcini primești siguranță maximă. La concurs în Croația nu-mi venea să cred cât de bine stau pe viraje sau la coborârile virajate și cu bolovăniș abundent. Deja din prima zi căpătasem o așa mare încredere în anvelope încât mă concentram mult mai puțin pe găsirea trasei ideale, fiind convins că anvelopele vor avea aderență chiar dacă linia aleasă era mai puțin fericită. A fost incredibil. Nu am mai simțit așa siguranță cu nicio altă anvelopă de mtb. Iar degrevarea asta de atenție a venit cu încă un beneficiu. Nemaiavând grija aderenței puteam să mă concentrez pe altceva, spre exemplu găsirea celei mai rapide trase și nu cea mai sigură.

Însă nu doar pe teren stâncos și-au făcut treaba bine anvelopele. Chiar și pe pământ afânat sau „hard pack” noile Rail Escape au oferit siguranță de nota 10 cu felicitări. Faptul că sunt și destul de „grăsane”, cu 2.25, înseamnă din nou siguranță și aderență de vis. Pe noroi nu le-am încercat însă pe piatră udă și rădăcini ude am mers. Deși ocazional mai alunecau, tot au venit cu aderență mai bună decât majoritatea anvelopelor testate în trecut.

Desigur, o așa performanță mare vine cu un preț de plătit, acela al uzurii rapide. După aproximativ 1000 km anvelopele erau bune de aruncat. De-a lungul carcasei se vedea din loc în loc împletirea următorului strat. Ba chiar începuse să scape aer fără sa fie pană. Din fericire soluția antipană din interior și-a făcut treaba și am mai putut folosi anvelopele încă o perioadă de timp. Privind din exterior situația pare destul de costisitoare, dacă obișnuiești să participi des la concursuri. Pe de altă parte performanțele primite sunt absolut de top.

Cât priveste prețul, la 200 lei varianta cea mai scumpă, anvelopele nu stau așa rău. Spre exemplu Continental Speed King RaceSport este peste 200 lei, Continental Mud King Protection la fel, Ritchey WCS Z Max Evolution tot peste 200 în timp ce Vittoria Mezcal Graphene este aproape 300 lei. Dar dacă nu ții la estetică atât de mult, poți alege liniștit varianta cea mai ieftină Vee Tire Rail Escape și beneficiezi de aceleași performanțe în teren, mai puțin imagine.

Și la greutate situația este destul de bună. Cea mai grea variantă, cu Skinwall, am cântărit-o la 700 g. Este destul de mult însă gândește-te că beneficiezi de multă protecție antipană. Pe de altă parte sunt multe anvelope cu pretenții care sunt mai grele. Spre exemplu Maxxis Ardent 27,5 x 2.4 are 763 g, iar Hutchinson Python 2 Hardskin 29×2.10 are 840 g. În schimb CST Beater 29×2.25, alte anvelope testate și de care am fost multumiți, au doar 650 grame.

Concluzia recenziei este foarte pozitivă. Anvelopele sunt extrem de performante în offroad, dar sezonul poate deveni costisitor dacă participi des la concursuri. Pe de altă parte dacă le folosești mai mult la ture intense, dar recreaționale, sunt șanse bune să poți depăși 1.000 km.

Destinație: mtb; Tubeless ready: da; Compuși: DCC si Tackee; Densitate: 120 TPI; Talon: pliabil; Presiune recomandată: 1,6-3,5 BAR; ETRTO: 57-622; Durometru: 48A și 56A; Greutate: 700 g (Skinwall); Dimensiuni disponibile: 29×2.25.

 

REVEDEȚI PREZENTAREA
Aderență
100 %
Viteză rulare
85 %
Greutate (700g)
70 %
Preț
80 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentCarpathian MTB Epic, etapa 1: să înceapă spectacolul!
Articolul următorMegavalanche – concursul care creează biciclete
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ