Rain Runner de la Vee Tire sunt anvelopele create special pentru condiții de ploaie sau carosabil umed. Cunoaștem anvelopele de șosea a fi majoritatea slick întrucât dacă plouă, în general optăm pentru un antrenament în casă sau chiar anulăm ieșirea. Astfel majoritatea ofertei pentru anvelope de cursieră se învârte în jurul profilelor slick sau semi. Însă un concurs nu se anulează dacă plouă decât în cazuri foarte rare. De asemenea și de la serviciu trebuie să te întorci acasă, chiar dacă plouă. Sunt motivele de folosire a cauciucurilor de ploaie stipulate și pe site-ul Vee Tire și mi se par cât se poate de corecte.

Vee Tire sunt cunoscuți în special pentru anvelopele fat, fiind printre primele firme care s-au lansat destul de masiv în producerea acestui tip de anvelope, mai de nișă. Am testat anvelope Vee Tire pentru fat bike și mi-au plăcut. Următoarea lor specialitate sunt anvelopele clasice de mtb. Și din această categorie, cu ocazia maratonului mtb pe etape Mitas 4 Islands din Croația, am testat modelul Rail Escape care a fost absolut superb. Așa că atunci când am avut ocazia să primim la test o pereche de anvelope de șosea de la Vee Tire, nu am stat pe gânduri și am acceptat, curiozitatea fiind mare.

Așadar Rain Runner sunt special pentru ploaie, dar desigur că asta nu le face să fie interzise pe soare. Anvelopa dispune de două profile distincte: avem pe laterale rizuri gândite să canalizeze apa spre exterior, iar pe centru avem o bandă continuă cu foarte puține rizuri. Lateralele sunt gândite să ofere aderență sporită pe viraje prin eliminarea apei de sub cauciuc, dar și prin mărirea suprafeței de contact rezultată din rizurile respective, în timp ce centrul este continuu pentru a obține cu ușurință viteză pe porțiunile drepte.

Rain Runner este construit dintr-un singur compus de cauciuc denumit Continum Compound. M-aș fi așteptat să avem doi compuși, având în vedere cele două zone distincte de profil, însă acest Continum Compound se pare că face treaba bună și se comporta ca doi compuși diferiți datorită densității diferite pe care o are pe laterale față de banda centrală de rulare.

Lateralele anvelopei dispun de tehnologia Synthesis. Este vorba practic de o ranforsare suplimentară, utilă atunci când ieșim de pe asfalt, iar cauciucul trebuie să fie protejat de pietrișul care poate fi și tăios și de dimensiuni mai mari. Așadar Rain Runner începe să semene cu o anvelopă destul de versatilă, utilizabilă desigur pe vreme bună, dar și pe ploaie sau pe „gravel”. Totuși nu este o anvelopă pentru gravel bike, rămânând întrutotul în sfera cursierelor.

Vee Tire Rain Runner sunt date a fi de 28 mm însă în realitate le-am măsurat la 25. La nivelul meu de experiență nu pot spune că am simțit diferențe notabile de confort și aderență în comparație cu alte anvelope de 28 mm. Mai degrabă faptul că au un TPI mare de 185 și că sunt pliabile, ajută mult la confort.

Un avantaj al acestor anvelope este presiunea maximă de 10 BAR pe care o acceptă. Deși trendul actual și ultimele studii arată că nu mai este nevoie să-ți umfli anvelopele atât de tare pentru a avea aceeași eficiență la înaintare, sunt încă mulți cicliști care pedalează pe cursiere și cu peste 10 BAR în anvelope. Pentru mine la 74 kg, o presiune de 7 BAR este ideală.

Pe teren m-am simțit bine pe aceste anvelope. Le-am testat inclusiv pe ploaie torențială în coborâre pe Transfăgărășan, dar și pe umed la RGT Infernul Muntelui 2017. Desigur că zilele de teste au inclus și vreme bună, însorită cu peste 30 de grade. Asfaltul pe care am rulat a fost cam de toate felurile. De la perfect, la forestier.

Pe uscat și în linie dreaptă anvelopele sunt rapide mulțumită benzi centrale care oferă foarte puțină frecare. Simți anvelopele a fi sprintene transmițând spre asfalt foarte rapid imputul tău din pedale. Este surprinzător pentru că anvelopele nu sunt dintre cele mai ușoare testate de noi. La 280 g se află cam la capătul greu al scalei, mai grele fiind doar Vittoria Rubino Graphene și Specialized Espoir Sport.

Pe drum asfaltat de proastă calitate, cu foarte mult pietriș și de multe ori transformat în forestier, Rain Runner s-au comportat și aici bine. Nu am avut probleme cu penele, iar aderența pe drept a rămas în parametrii buni. Pe viraje nu poți risca prea mult pe pietriș/nisip pentru că nicio anvelopă nu-ți va oferi securitate dacă exagerezi cu viteza.

Însă pe ud anvelopele s-au comportat admirabil. Coborârea pe ploaie pe Transfăgărășan nu cred că o puteam face atât de repede cu orice altă anvelopă. Desigur că nu am exagerat pe viraje, pentru că aici o greșeală poate fi fatală, însă viteza era apreciabilă, iar anvelopele nu au dat semne de alunecare. Totul țină însă de experiență și de viteza cu care intri în viraj. Dacă este prea mare niciun profil special pentru ud nu te va ține pe carosabil. Însă comparate cu ceva slick, aceste Rain Runner s-au comportat mult mai bine.

La RGT Infernul Muntelui nu a plouat însă asfaltul a fost totuși ud cel putin jumătate din cursă datorită ploilor din timpul nopții. Mă amuzam că la vale, în timp ce alți concurenți coborau cu super grijă ca pe gheață, „în vârful degetelor”, eu reușeam să merg cu mult mai multă încredere. Pozițiile pe care le pierdeam în clasament pe urcări le recuperam de fiecare dată pe coborâri unde simțeam că pot vira mult mai strâns și pot frâna mult mai târziu decât ceilalți.

Din punct de vedere al instalării pe jantă, pot spune că montarea este acceptabilă. În jur de 75% din instalare o faci fără probleme. Pentru restul ai nevoie de o pereche bună de leviere din plastic pentru a convinge anvelopa să intre. Totuși nu mă plâng din punctul ăsta de vedere întrucât am întâlnit anvelope mult mai greu de pus pe jantă. Cât privește rezistența la uzură, Strava îmi spune că am parcurs aproape 1000 km cu aceste anvelope. Până acum, rulate fiind pe soare, ploaie, pietriș și forestier, anvelopele nu arată semne de uzură.

În concluzie anvelopele Vee Tire Rain Runner sunt optime și versatile pentru un ciclist amator sau amator-avansat. Un profesionist poate nu le va prefera, experiența permițându-i să pedaleze în forță pe ud și cu anvelope cu profil mai putin striat decât aceste Rain Runner. Însă eu le consider perfecte pentru majoritatea dintre noi care cauta o anvelopă bună la cât mai multe. Pe uscat vei fi poate doar puțin încetinit, în schimb pe ud ai foarte mari avantaje față de ceilalți care merg pe slickuri.

Vee Tire Rain Runner le vad și foarte potrivite pentru turele și antrenamentele de toamnă când vremea este capricioasă, iar frunzele ude, alunecoase, acoperă de multe ori carosabilul. În aceste situații vei fi din nou avantajat în privința aderenței mulțumită profilului bine gândit al anvelopelor. La Freerider anvelopele se schimba des pe biciclete datorită recenziilor pe care le facem. Însă atunci când nu este nimic la test, cu siguranță aceste Vee Tire Rain Runner vor fi anvelopele pe care le voi folosi între teste.

REVEDEȚI PREZENTAREA
Adrenta
90 %
Viteza de rulare
70 %
Greutate
60 %
Pret
80 %
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentÎn afară de biciclete, în centrul Timișoarei sunt interzise rolele, trotinetele şi skateboard-urile
Articolul următorDe la munți la mănăstiri – cu bicicleta în Himalaya
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ