Schimbator Shimano XT Shadow

11

Shimano XT tinde spre varful de gama al producatorului japonez Shimano. De aici si asteptarile calitative mari pe care le avem de la piesele din acesta gama.

Asa ca am testat schimbatorul Shimano XT Shadow, deoarece intre timp a devenit nu doar foarte cunoscut ci si foarte utilizat si raspandit printre bikerii profesionisti.

Dar ce-l face sa fie atat de special? Vizual, putem sa ne dam seama de noul trend in designul componentelor care fac parte din casa Shimano : XT impresioneaza prin designul sau in X si prin realizarea deosebita, mai ales prin atentie la detalii. Unul din avantajele majore al acestui schimbator si in acelasi timp motivul pentru care este ales de atata lume, se refera la realizarea tehnica a acestuia si anume faptul ca prin oricate gropi ai trece sau oricate hopuri ai sari, acesta nu-ti va atinge niciodata in cadru, asa cum fac majoritatea schimbatoarelor de pe piata. Depinde aici si la ce clasa de schimbatoare ne referim, dar XT Shadow, ofera toate aceste avantaje la un pret relativ scazut – comparat direct cu concurenta de la SRam. Este recomandat a fi folosit cu manete Rapid Fire pentru a te bucura pe deplin de avantajele oferite de acesta. Mai mult, operarea acestuia nu este deloc zgomotoasa si este foarte precisa.<

Ca dezavantaj, putem spune ca am avut mici probleme in momentul in care am intrat in zone cu praf exagerat sau namol. Schimbatorul a inceput sa-si piarda din precizie dupa cateva ore de rulat pe teren foarte dificil. Ce ne-a incantat si mai mult la acest schimbator a fost greutatea sa redusa, comporat cu alte modele din aceeasi gama.

In concluzie, recomandam acest schimbator tuturor riderilor, indiferent de disciplina pe care o practica. Dezavantajele folosirii acestui schimbator sunt prea putine pentru a fi mentionate, asa ca daca va incadrati intr-un buget de aproximativ 300 de lei, aceasta este alegerea catre care puteti sa va indreptati.

Este oferit cu patina lunga sau cu patina medie. Noi va recomandam modelul cu patina media, cel cu patina lunga justificandu-se doar in conditii de rulare speciale.

Greutate : 224 grame

Utilizare : All Mountain, Cross Country

11 COMENTARII

  1. Salut! Un schimbator Shadow este ceva mai compact decat un schimbator conventional iar in plus de asta nu iese in afara gabaritului cadrului. Designul este menit sa protejeze schimbatorul de eventuale lovituri de pe traseu (fiind pozitionat spre bicicleta). Stabilitatea verticala a acestuia este crescuta asta insemnand ca riscul sa loveasca in cadru (la coborarea unei borduri spre exemplu) este eliminat.
    Tehnologia Shadow este disponibila acum si pentru gamele SLX si Deore, nu doar XT si XTR.

  2. Am inteles,dar cand am zis xt si xtr 2011 am dat doar niste exemple,fara sa subliniez faptul ca doar la aceste scimbatoare aceasta tehnologie exista 🙂

  3. Ne-am gandit ca cel mai bine ar fi sa dam explicatia completa, asa ca am adaugat si cele doua modele, in special datorita faptului ca aceasta este o noutate pentru gamele Deore si SLX. 🙂

  4. Revin cu o intrebare:care este cel mai mic numar de pinioane pe care-l suporta acest schimbator?Vreau sa schimb actualul shifter cu acesta,de aceea intreb.

  5. Stai putin. 🙂 Te referi la Shifter sau la Derailleur? Daca te referi la Derailleur (schimbatorul de pinioane), pinonul mic poate avea 11 dinti, iar cel mare maxim 34 de dinti.

    Daca te referi la numarul de pinioane de pe caseta, poate suporta si o caseta cu 8 pinioane. Doar ca Shifterul (maneta schimbatorului de pinioane) trebuie sa fie tot de 8 pinioane.

    Incepand cu acest an, exista un schimbator Deore XT si pentru 10 pinioane cu codul RD M773. Tu trebuie sa-l achizitionezi pe cel pentru 9 pinioane cu codul RD M772.

  6. […] calitate amintim franele Stroker Ryde hidraulic cu disc 180 de mm pe fata si 160 de mm pe spate, schimbatorul spate Shimano Deore XT Shadow – un produs excelent in gama sa, sau ghidonul, tija de ghidon si cuvetele de la FSA (Full […]

  7. Salut. Am si eu o intrebare referitoare la acest deraior, pe care il si posed pe o bicicleta full suspension. Ideea este ca in timp, arcul sau principal, care ajuta la tragerea inapoi a lantului pe pinioanele mici, in timp, se slabeste. Am patit-o eu, dupa vreo 1500 de km, numai. Poate ca a fost din cauza ca in conditii de repaus, am lasat deraiorul pe pinioane prea mari si arcul a stat intins, in frig, pe balcon, fie din cauza ca s-a decalit el in timp de la treceri prin soare-apa rece, la munte, nu stiu, cert este ca nu mai revine in mod normal, cu aceeasi promptitudine inapoi pe pinioanele mici. Trebuie sa dau de shifter 2-3 clac-uri ca sa revina. Intrebarea este urmatoarea: exista arcuri de rezerva pe piata, pt. aceste deraioare? Va multumesc si astept un raspuns de la voi. Numai bine si ture faine tuturor.

LĂSAȚI UN MESAJ