Schimbator Sram X.9 2011

5

Sram X.9 este disponibil in 2011 pentru casetele de 10 pinioane. Raspunsul imediat la sistemul Dyna Sys propus de Shimano era inevitabil. Noul X.9 este cu aproximativ 20 de grame mai usor in formatul cu patina medie decat concurentul sau direct Shimano XT.

Cum se simte insa pe traseu noul X.9? Ca la el acasa! Indiferent de traseul abordat, acesta schimba excelent, foarte linistit si foarte precis. Daca vei analiza pozele de mai jos, ai sa observi ca acesta a acumulat atat praf cat si noroi de pe traseul montan, dar din fericire fara a-i afecta reprizele de schimbare.

Schimbarile in sarcina reprezinta o misiune usor de indeplinit, totusi in aceste conditii nu mai poate fi prea silentios. Este recomandat totusi sa nu abuzezi astfel de el.

Este compatibil cu un pinion de maxim 36 de dinti si cantareste 204 grame. Adica se plaseaza sub unul din varfurile de gama, X.0, cu doar 10 grame. Pe langa concurentul sau direct, Shimano XT, noul Sram x.9 beneficiaza si de o patina realizata din carbon. Aceasta este de altfel responsabila in mare parte pentru greutatea scazuta a acestui schimbator.

Reglajele se fac rapid, ca la orice alt schimbator iar montarea acestuia pe bicicleta n-ar trebui sa-ti dea prea mari batai de cap. Si daca tot a venit vorba de batai, te asiguram ca X.9 va sta mereu la locul sau, fara a atinge partea inferioara a basculei cadrului.

In concluzie, noul Sram X.9 pentru 10 pinioane este o alegere excelenta datorita functionalitatii foarte bune. Este de doua ori mai ieftin decat schimbatorul Sram X.0 dar mai scump decat modelul concurent, Shimano XT, fiind oferit pentru aproximativ 100 de euro. Shimano XT estedisponibil pentru aproximativ 70 de euro, schimba aproape la fel de precis, dar este ceva mai greu. De admirat este faptul ca imbunatatirile aduse noului Sram X.9 se simt cel mai bine in reprizele de schimbare. Daca pentru modelul 2009 sustineam ca este ceva mai nerafinat decat Shimano XT, pentru sezonul 2011 lucrurile stau invers.

Pentru cei cu gusturi sofisticate, exista trei versiuni de culoare : alb, rosu si gri.

5 COMENTARII

  1. Posed un x9 din 2009. A incasat destule in intervalul acesta. Ziua cea mai neagra pentru el a fost marea evadare prin noroi din 2010. A facut fata cu brio, desi la final am gasit noroi pana si in rulmentii din rotite. Am reusit sa il pocnesc de doua ori. M-a surprins ca desi statea stramb schimba la fel de precis. Singura problema era ca venea in spite. Am mai prins si niste crengi in cablul sau. Am scos crengile si am mers mai departe… Cand o va pati in mod fatal nici nu ma intereseaza alt schimbator. 😉

  2. Ma poate lamuri cineva de ce s-a sters textul SRAM X-9 de pe schimbator in momentul in care l-am spalat cu benzina ?
    Literele pt reglaje H, L si textul de pe patina au supravietuit. MADE IN … ???

LĂSAȚI UN MESAJ