Acum citesti
Schwalbe One 700x25c (2018)

Acum doi ani am testat anvelopele tubeless Schwalbe Pro One de 25 mm care au rămas definitiv pe cursiera mea până când au venit acum la test și în versiunea simplă clincher, denumită simplu One, pentru că cei de la Schwalbe își doresc ca această anvelopă să fie anvelopa perfectă, alegerea principală pentru oricine.

De la început trebuie să precizez că imediat după test, Pro One vor reveni pe bicicletă, pentru că sistemul tubeless este net superior celui cu cameră. Dar One sunt niște anvelope de top care trebuie luate în considerare de oricine dorește performanță dar nu are roți compatibile tubeless – la șosea, datorită presiunii mari, nu se pot face tubeless chiar orice roți cu orice anvelope ca la MTB!

Cu o greutate de doar 225 g la mărimea 25 (219 chiar pe cântarul nostru) și de doar 205 g pe 23 (pentru cine încă nu a înțeles că 25 e alegerea ideală), One se situează foarte bine pe piață, în top. Anvelopa face parte din seria Evolution, care oferă toate tehnologiile de top disponibile la celebrul producător german. Astfel avem o carcasă extra fină de 127 tpi învelită în compusul de top Triple Star Compound, versiunea de șosea OneStar, ceea ce se traduce practic în cel mai bun echilibru între aderență și rezistență la rulare posibil. Protecția este asigurată de sistemul V-Guard care asigură de asemenea cel mai bun echilibru, de data aceasta între protecție și greutate!

De la montaj se observă că avem de-a face cu o anvelopă de top, fină, de calitate extraordinară, care se montează ușor și fără probleme. Trebuie menționat că versiunea cu bandă albă pe care am primit-o arată extraordinar, fiind disponibile și variante cu bandă roșie sau albastră, dar numai pe 25 mm, în restul dimensiunilor fiind disponibilă doar varianta complet neagră. Diferența e doar de aspect, greutatea și restul caracterisicilor fiind neschimbate.

Am parcurs multe sute de km cu aceste anvelope pe plat și pe dealuri, incluzând o participare la concursul RGT Drumul Vinului de la Seciu cu un rezultat personal foarte bun, așa că putem spune că am avut timp să îmi fac o părere. Pe șosea One oferă tot ce te poți aștepta de la o anvelopă la acest nivel. Rezistență la rulare minimă ce permite accelerări puternice și menținerea vitezei cu frânare minimă la contactul cu asfaltul, aderență maximă în viraje, chiar și unde asfaltul nu e cel mai curat. Nu am apucat să testez anvelopa foarte mult pe ud, dar profilul și materialele fiind identice cu cele de pe Pro One care e pe bicicletă de 2 ani pot spune prin analogie că nu ar trebui să fie probleme.

Anvelopele One sunt dedicate exclusiv asfaltului, așa că nu oferă performanțe notabile în afara acestuia, ba chiar sunt prea sensibile pentru ieșiri ocazionale în gravel. Pentru acest scop există modele One dedicate, cu protecția necesară. O mică ieșire pe un drum prost cu Pro One s-a soldat cu o tăietură mică, nu cred că One ar face față mai bine. Protecția lor la pană există, dar e minimă, în concordanță cu restul anvelopelor de top de șosea.

Confortul este cel standard la anvelopele cu cameră de 25 mm: umflate la 6.5-7 bar oferă aceiași rezistență de rulare ca unele de 23 mm la 8 bar dar o rulare mai fină pe asfalt prost și mici obstacole. Calitatea camerei folosită influențeză destul de mult acest aspect, cu cât camera e mai fină sau chiar din latex situația fiind mult îmbunătățită.

În concluzie putem spune că Schwalbe One este unul din modelele de top pentru cursiere și poate sta alături de clasicele genului, cum ar fi celebrul concurent Continental GP 4000sII. Un set de One pe cursieră cu siguranță nu vă va dezamăgi și vă va permite să valorificați întregul potențial al puterii voastre pe care Schwalbe One o va transmite la asfalt în cel mai eficient mod posibil, cel puțin pentru o anvelopă clincher cu cameră!

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

12 + fifteen =