Faceți cunoștiință cu cel mai avansat tehnologic Sprint din gama entry-level produs vreodată. O bicicletă oferită pentru 2.159 de lei, care vine cu cabluri trase prin interior, cu o geometrie clasică dar care este salvată de câteva componente alese inspirat pentru a spori confortul dar și sportivitatea și desigur, cu un preț care îl poziționează lejer în topul bicicletelor entry-level cu un raport echipare-preț foarte bun. Dacă această din urmă specificație era punctul forte al bulgarilor, de data aceasta au mai adăugat câte ceva pe listă, astfel încât să-și consolideze și mai bine poziție în segment. Să vedem ce poate noul Apolon HDB 29, în versiunea 2019.

Pe scurt:

  • hardtail cu cadru din aluminiu
  • furcă pe arc cu o cursă de 100 mm și brațe de 30mm
  • preț de achiziție: 2.159 lei
  • roți de 29 de inch
  • pentru trasee recraționale, poteci de pădure
  • poziție: ușor aplecată pe față, ușor sportivă
  • geometrie: echilibrată adaptată traseelor de plat

Cadru/Pe traseu

Cum spuneam în introducere, punctul forte al acestui cadru este reprezentat de cablurile trase prin interiorul acestuia, o specificație care va atenua din zgomotul care poate fi produs de mișcarea acestora pe teren denivelat dar care contribuie și la un aspect mai curat. Nu este un caz singular în segmentul entry-level, dar este ceva rar, biciclete care costă dublu neavând acest beneficiu la pachet.

Geometria este cumva standardizată la Sprint, exceptând modelele full-suspension. Astfel, te vei putea bucura de un headtube amplasat la 70 de grade și un seat tube, amplasat la 73 de grade, valori absolut clasice. Asta înseamnă că direcția este destul de agilă pentru un 29er, însă nu-i va face prea mare plăcere să se avânte pe coborâri abrupte. Iar dacă o va face, va necesita ceva pricepere din partea ta. Se pornește totuși de la ideea că această bicicletă nu a fost gândită decât pentru trasee simple, recreaționale, unde nu sunt necesare capacități suplimentare. Pipa în schimb are un rise de 10 grade, însă interesant este că din fabrică vine montată invers, ceea ce-i conferă o poziție aproape dreaptă. Cu un distanțier scos și montat deasupra pipei, poziție se apropie destul de mult de una sport, fiind totodată confortabilă (un plus vine și din partea ghidonului lat, de 680mm). Un șpagat reușit, mai ales pentru o bicicletă din acest segment. Chainstay-ul are o lungime de 450mm, încadrându-se astfel în segment.

Cadrul cu țevi hidroformate oferă doar o singură prindere pentru bidon, însă nu are prinderi de portbagaj, ceea ce îi conferă de asemenea un aer de seriozitate. Dacă mai punem în calcul și headtube-ul conic, o altă raritate în acest cost, înțelegem foarte clar că cei de la Sprint și-au dat strădania să creeze un produs atractiv.

Echipare

Punctul forte al transmisiei sunt cele 9 pinioane, conectate la angrenajul cu 3 foi. De regulă, aici întâlnim doar 8 pinioane, iar pinionul în plus al Apolonului înseamnă mai multe raporate din care poți alege și o mai mare ușurință la pedalat atunci când te afli la munte și este necesar să abordezi urcări mai abrupte. Un schimbător de pinioane Altus și unul de foi din aceeași gamă asigură reprize de schimbări decente, nu foarte rapide așa cum era de imaginat. Shifter-ele Altus sunt cele care trag de cablurile schimbătoarelor.

La nivel de frâne, Shimano MT-200, sunt livrate cu disc de 180/160mm și oferă o putere de frânare mulțumitoare atâta timp cât nu ai coborâri tehnice sau foarte lungi (caz în care modulația scăzută se va face remarcată).

Furca provine de la Suntour, modelul XCT30, cu o cursă de 100mm și nu oferă un confort ieșit din tipare, ci mai degrabă unul mediocru, dar iarăși simt nevoia să aduc în discuție scopul pentru care bicicleta a fost creată ca să echilibrez un pic afirmațiile. Nu-i place prea mult la munte, însă se descurcă decent pe teren plat cu mici denivelări.

La capitolul roți, Sprint-ul rulează cu butuci Shimano și jante din aluminiu duble, conectate la un set de anvelope Continental Race King 29 x 2.2 care oferă o viteză de rulare foarte mare. Un set de anvelope inspirat alese pentru scopul acestei biciclete, căci pe plat nu vei avea nevoie de atât de multă aderență în viraje. Roțile sunt grele și cântăresc peste 5 kg, făcându-și simțită greutatea în special la reprizele de accelerație.

Video

Concluzie/Cui se adresează

Oricărui entuziast care vrea să cheltuie banii cu calcule precise. Până acum, Apolon-ul HDB 29 are de oferit mai mult decât oricare concurent direct testat în 2019 și nu doar la nivel de echipare ci și la nivel de cadru, un factor de care trebuie ținut cont. Este clar orientată către trasee simple și recreaționale, însă o escapadă la munte poate fi luată în calcul atâta timp cât viteza este adaptată echipării. Confortul oferit de poziția pe bicicletă este foarte bun, o mică parte din acesta fiind răpit de furcă.

Date relevante

Greutate totală: 14.64 kg fără pedale
Greutate cadru: 2.010 grame
Greutate roți*: 5.220 grame
Greutate furcă: 2.861 grame
Lățime ghidon: 680 mm
Lungime pipă: 100mm
Greutate angrenaj (+Bottom Bracket): 1.034 grame + 247 grame
Rigiditate headtube: 101,1 Nm/grad
STW**: 50.2

*Greutatea roților cu anvelopă, pinioane, disc și quick release
**SWT (Stiffness to weight): raportul între rigiditatea cadrului și greutatea acestuia

Galerie foto

REVEDEȚI PREZENTAREA
Factor distracție
70
La deal
65
La vale
50
Raport echipare/pret
100
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSportguru angajează reprezentant vânzări
Articolul următorSRAM reduce prețul la tehnologia 1×12 cu SX Eagle
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 150 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

2 COMENTARII

  1. Urmeaza sa-mi cumpar primul meu MTB si daca pana acum eram setat pe Kross Hexagon 7.0 acum acest drive test m-a pus pe ganduri.
    Ca un sfat pentru un novice, pe care dintre cele doua ar fi mai bine sa o aleg?

LĂSAȚI UN MESAJ